ÅGREN

2008-04-02, 10:16:20 / Kategori: Allmänt
Den ångest och panik jag har känt den senaste halvtimmen kan knappt beskrivas i ord. Eller rättare sagt, den kan inte beskrivas i ord.
Skulle använda mig av den där moderna tjänsten att checka in online inför vår Londonresa på lördag. Igår fyllde jag i alla våra uppgifter från passen och liknande. Idag, nu för en stund sedan skulle jag bara gå in och skriva ut boardingkorten.
VAAA????!!!! Jag min dumma, jävla ärthjärna har fyllt i fel passuppgifter på mig själv!! PANIK!!!!
Mitt pass är utfärdat på svenska ambassaden i Norge. Och då fick jag total hjärnblockering och hade fyllt i att mitt pass är norskt! Men va´faan....

Snacka om att hela resan flashade förbi mig som en film innanför ögonlocken. Och så blev jag så nervös att jag nästan började gråta. Visste inte hur jag skulle bära mig åt, eftersom man i efterhand inte kan gå tillbaka och ändra uppgifterna.
Först fick jag springa och kissa i ren och skär nervositet. Sen började jag fullkomligt hysterisk leta upp tel nr för att ringa och ta reda på hur detta skulle lösa sig. Jag kollade även möjligheten att boka en ny biljett, men den skulle gått på 800 kr enkel väg.
Pratade med en subba på Ryanairs kundservice. De sitter i Frankrike typ hela högen, och är så jävla dåliga på engelska så man vill bara skrika MERDE i örat på dem. Hon fattade inte vad jag ville.

Fick via Säve flygplats hemsida tag på ett tel nr till Landvetters gränspolis, dit jag ringde i vild panik och hasplade ur mig mitt ärende. Mannen jag pratade med var lugn som en filbunke, och förklarde hur de jobbar. Enligt honom ska det inte vara några problem alls. Han måste ha hört att jag var ett nervtrassel, för han lugnade ner mig och sa att det kommer inte bli några problem. Då blev jag så glad att jag bara ville krama honom genom luren.

För att bara vara helt på den säkra sidan ringde jag runt till Säve, och de kopplade mig hit och dit. Tjejen jag fick prata med till sist lugnade också ner mig och sa att så länge de andra uppgifterna stämmer, dvs passnr och namn och giltighet, så är det inga problem. De skiter praktiskt taget i om jag är svensk, finne eller norsk.
PUUUUUHHHHH...

Nu när paniken släppte blev jag helt matt och darrig i kroppen. Detta måste vara världsrekord i hur snabbt en människa kan få magkatarr!
London, here we come!


image41

Josephine
BLOGG: http://mumintroll84.blogg.se 2008-04-02 / 19:36:34

Var bor du om det var så dåligt väder? Har tyckt solen var lite överallt på kartan:)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: