DET FINNS EN GUD

2008-04-09, 10:16:55 / Kategori: Allmänt
Ja då var man hemma igen efter en långhelg i Londontown. Tiden gick alldeles för fort, när man kom hem kändes det inte som om man varit borta alls. Men det var alldeles utomordentligt trevligt och skojsigt!
Vaknade till snöstorm i söndags morgon, och det var inte riktigt vad jag hade väntat mig. I min värld var det 15 grader varmt och sol i London, och man satt på uteserveringar dagarna i ända och drack öl och åt lunch. Yeah right... Vi höll fan på att frysa ballarna av oss i söndags, rent ut sagt.

image53


Vi trotsade vädret och drog iväg till Picadilly Circus bla. På vägen dit hann vi även slinka in på H&M och shoppa lite. Det gäller att shoppa på lite udda ställen som inte finns här hemma... Hmm... Men det var i alla fall billigare på H&M på Regents Street än hemma i 5an.

image55


Vi promenerade vidare till Chinatown. Detta var verkligen en intressant upplevelse och iakttagelse. Inte så stort, men det var väldigt fint och mysigt. Men frågan vi ställde oss var - varför alla asiatiska turister var så begeistrade? De var helt saliga, och knäppte åt höger och vänster med sina kameror. Är det inte så det ser ut i deras hemland? Det kändes ungefär som att vi skulle bli helt crazy banana om vi gick in på IKEA i England. Eller...?

image54


Färden fortsatte ner mot Trafalgar Square, då jag hade tutat i syrran att det är fullt med duvor där. Inte en duva i sikte när vi kom dit, men väl en hel hög med kineser :) Senare på eftermiddagen fattade vi varför, det hela hade ju med OS att göra.
Å andra sidan, vad skulle jag dit och göra om det nu hade varit fullt med duvor där? Jag lider ju av extrem fågelfobi...

image56



Kusin Vitamin kom från Bath, och kvällen spenderades på div pubar. Vad som skulle bli en rejäl pubrunda, blev istället mer en långpromenad i jakt på dessa pubar. I engelsk snålblåst och kyla. Summan av kardemumman blev endast tre (!) öl och avslutning på MC Donalds som låg alldeles nedanför vårt hotell.

image57


Måndagen inleddes med det obligatoriska kaffet på Starbucks, och ett upplägg inför dagens aktiviteter. Först på dagordningen stog PRIMARK.
Alltså... Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Och jag kan inte bestämma mig för om det var roligt eller om jag var rädd. Lite Ullaredssyndrom upplevde jag i alla fall när jag knuffades och tacklades fram och tillbaka av lätt hysteriska kvinnor med sina stora shoppingkorgar på armen.
Men jag var kanske inte sämre själv, jag shoppade loss rejält där inne. Helt galet, jävla billigt!!! Plockade på mig en salig blandning av trosor, T-shirts, barnkläder, herrkläder, sminktillbehör, you name it. Och alltihop till ett vrakpris!
Har redan börjat planera en ren shoppingresa, med kanske bara en övernattning och en tom resväska. För det var väskan som begränsade mina fortsatta hysteriska shoppingaktiviteter.

image58
För mig som är en total budgetshoppare som skiter lite lätt i designermärken och sånt, så var Primark himmelen på jorden!


Tisdag var hemresedag, och utcheckning redan kl 10. Vi drog med oss våra överdoserade väskor och begav oss mot Big Ben och områdena där omkring. Vädret började ordna till sig, så det var helt ok att gå runt i stan lite längre sträckor och fota som den turist man var.

image59




Efter att ha suttit på Stansted i ca 4 tim, och efter att jag spenderade lite mer pengar där på parfym och whisky, så bar det äntligen iväg hemåt igen. Borta bra men hemma bäst! Och det var vansinnigt gott att få en välkommen hem kram från lilla Tindra som stod på flygplatsen och väntade ♥





» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: