SOS!!!

2008-08-26, 09:15:43 / Kategori: Allmänt


Igår hände något mycket märkligt och lustigt. Jag tyckte det var lustigt, men jag inser att de jag skrämde inte fann det lika underhållande.
Min mobil har en sån himla smart funktion. Om jag trycker på volymknappen på sidan 4 gånger tror jag det är, så skickar telefonen automatiskt iväg nöd-sms till utvalda personer. I sms:et står det : Jag är i nöd! Hjälp mig! När de som fått sms:et ringer upp, svarar mobilen automatiskt, och allt som sker hörs i luren. Jättebra om man blir kidnappad, ligger inklämd någonstans eller något liknande.
De utvalda personerna är mamma, syrran, sambon och Tindras pappa. Min egen pappa är tyvärr inte med på listan, eftersom han inte kan läsa sms. Man skulle hinna dö 14 gånger om innan han ens reflekterade över att han ens fått ett sms. Därför körde jag säkra kort, såna personer som jag vet nästan alltid har mobilen med sig.

Vi sitter i bilen på väg till Lager 157, när det plötsligt vibrerar i väskan. Oj nu ringer det, tänkte jag. Men när jag fått upp mobilen så hade den redan svarat, och inga knappar funkade att trycka på. I luren fanns Tindras pappa, helt stirrig. Vad är det som har hänt? Vad gör ni?
Vadå hänt, vi sitter i bilen, svarar jag. Jamen jag ahr ju fått nöd-sms från dig, jag blev ju skitskraj!!

Ooops... På något sätt hade jag lyckats klämma åt telefonen så den där knappen trycktes in, och därmed skickades alla sms iväg. Inte ett sms heller till varje person, utan tre. Tre! Strax därefter ringer det på syrrans mobil, och det är mamma som om möjligt är ännu stirrigare. Kommer inte ens ihåg vad hon sa, för i detta ögonblick har jag och syrran börjat garva åt det hela. När jag fått sagt til mamma att det var ett misstag utbrister hon : Jamen då måste jag ju ringa Jocke, han kastade sig i bilen och skulle åka och hjälpa er!
Ehhh.... Va? Han vet ju inte ens var vi är. Hur ska han kunna hjälpa oss? Plus att vi inte behöver hjälp heller.

Nu i efterhand inser jag att jag höll på att skrämma skiten ur min familj, stackarna. Jag och syrran däremot, tyckte det var vansinnigt roligt, och skrattade länge åt det. Jag hoppas att de andra kan skratta åt det också, nu när det inte var någon fara.
Ja ja, nu vet jag i alla fall att nödfunktionen på min mobil fungerar!!

Steffen
BLOGG: http://steffenedvardsen.blogspot.com 2008-08-26 / 17:04:22

Stryk ska du ha, så som du skrämmer skiten ur mig:-P




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: