EN HEMMAFRUS DAGBOK

2008-12-17, 11:58:20 / Kategori: Allmänt
Ska nog byta titel på min blogg. Tycker att dagens överskrift passar bättre. Och så ska jag skaffa mig ett förkläde och ett huckle att ha på huvudet, och sen är jag hemmafru/husmor ända ut i fingerspetsarna.
Idag har jag i alla fall beställt ett nytt bälte, så får vi se om det gör lite mer nytta än kyskhetsbältet jag fick från sjukgymnasten. Beställde ett sånt där elastiskt, det känns som att det ska vara aningen bekvämare. Och definitivt finare!





Idag händer det inte så mycket spännande. Vi ska till vårdcentralen och ge Tindrisen den sista Twinrix vaccinationen. Sen är hon skyddad i 20 år, kanon! Efter det har jag lovat henne att vi ska gå och fika, för hon lär tycka det är jobbigt med sprutan. Och då gör vi som vi alltid gör i vår familj, vi går och tröstäter någon god bulle eller nåt. Funkar alltid i alla lägen!

Ikväll när Jocke kommer hem blir det antagligen att åka och handla. Vill göra en liten julskinka bla, och så börjar det dra ihop sig till granköp. Förra året var vi ute i sista sekunden, och då finns det ju bara skabbgranar kvar. Ser ut som nån har kört över dem med en lastbil. I år satsar vi på bättre framförhållning. Kanske kan vi tom ta in granen i helgen och spä på julstämning rejält!

Igelkotten lever och frodas. Inte stilla många sekunder nu. Nu tycker jag det var skönt för några veckor sedan då det bara bubblade lite i magen. Då var jag orolig att igelkotten typ var förlamad. Nu är jag orolig att igelkotten har damp. Det sparkas och tumlar runt så man kan bli rädd. Vad står på där inne...?
Om drygt en månad kan jag sluta kalla igelkotten för igelkotten. Då är det antingen en hona eller en hane, och kanske kan vi kalla den vid namn. Eller son eller dotter. Det är också lite mer personligt än igelkotten.

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2008-12-18 / 09:22:01

Ett sånt där bälte hade jag. Det hjälpte inte mig särskilt mycket. :oP Lite grann bara... Är bara att genomlida skiten. är juh iaf väl värt det när kotten kommer ut! ^^




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: