HEJ DECEMBER

2008-12-01, 11:29:06 / Kategori: Allmänt
Ny månad idag. Jisses vad tiden går fort!
Igår hade vi en supermysig dag hela dagen. Tindra vaknade kl 6 ( ! ) och efter en stunds sprattlande i sängen gick hon upp och kollade på barnprogram. Jag låg kvar några timmar till. När jag kom upp så gjorde vi iordning adventsfrukost. Vi åt risgrynsgröt, drack julmust (det får man göra till frukost när det är första advent) tände ljuset och lyssnade på julmusik. Underbart!!

Efter frukosten gick jag ut på balkongen och fäste granriset på räcket. I granriset fäste jag sedan fem små talgbollar till de minsta fåglarna. Tog bara en liten stund innan de glatt hoppade runt i riset och mumsade.
Sedan var det dags för julgodis. Vi började med chokladknäcken. Knäck ska ju koka så vansinnigt länge för att bli bra, så Tindra orkade inte vänta.





Efter knäcken följde ischoklad gjord på ljus choklad, och sedan ett recept från Leilas jul. Det sista blev svingott! Receptet hittar ni här.
När jag var färdig med allt godismakeri så dammsög jag hela lägenheten och sen tog jag en snabbdusch. Efter det var det bara att slänga sig i soffan med julmust och film och mysa med Tindra. Jag somnade naturligtvis efter en stund. Så är det nu för tiden.

På kvällen kom darlingen hem från Stockholm. Nu ska han jobba hemma till i alla fall jan/feb då det ev blir ännu ett jobb där uppe. Inget spikat än så vi får se.

Idag blir det ännu en heldag inne. Tindra är jätteslemmig i hals och bröst och har en jobbig hosta. Febern är dessutom fortfarande ganska hög, så hon får stanna hemma från skolan några dagar till. Jag skulle ju börjat jobba imorgon, men det får vi skjuta på.

Nähä, vad ska man hitta på hela dagen idag då...?

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2008-12-01 / 11:37:22

Jaa...jag tror vi kommer få vänta länge på snön. Min mor sa igår att det skulle bli snö i veckan nu. Men den kommer juh iaf inte ligga kvar så whats the point?? Jag vill ha snö...och kallt...så den ligger kvar!! Och rimfrost i träden. Men om jag får välja enbart några dagar vit vinter i år så sparar jag dom dagarna till jul. För julafton SKA bara vara vit!!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: