VILKEN DAG!

2008-12-23, 10:12:02 / Kategori: Allmänt
Igår hade jag en ån där kanondag som bara inträffar ytterst sällan. En sån dag då man blir glad och varm i hela kroppen. Trots att den började lite bökigt i och med att jag vaknade 05.45 och inte kunde somna om, så artade det sig under dagens gång.
När jag hade varit vaken en stund på morgonen bestämde jag mig för att krypa ner i sängen igen. Det som hände då var att jag råkade väcka darlingen, och sen somnade jag igen. Han däremot kunde inte somna, hihihi...

När vi hade ätit frukost åkte vi och hämtade min nya mobil, som visade sig vara en riktig liten pärla! Så himla fin och liten och nätt. Är hur nöjd som helst med den.
Efter det åkte vi till syrran och hennes kille för att hämta Tindrisen som sovit över där. Där bjöds det på fika innan vi begav oss mot Liseberg. När vi kom dit fick Tindra åka lite skidor i en minibacke som de har riggat upp. Jättekul att se, och Tindra älskade det! Sedan gick vi runt lite och spelade, och för en gångs skull vann vi jättemycket. Godis, leksaker, dockor mm. Tindra var helt lyrisk när vi gick därifrån.

På vägen hem ringde barnmorskan och berättade att  hon hade goda nyheter till mig så här innan jul. Hon hade fått besked om att mitt önskade kejsarsnitt var beviljat, och ville bara meddela mig detta som en liten tidig julklapp. Blev naturligtvis skitglad och lättad!
När vi kom hem hade även jag gått brev från Mölndals sjukhus med besked om tider mm. Så spännande!! Så nu kan vi räkna ner exakt på dagen. Har meddelat närmsta familjen om vilket datum som gäller, men er håller jag på halster. Det får bli en överraskning.

Hade även fått mitt nya bälte som jag beställt för foglossningen. Det kändes mycket bättre än kyskhetsbältet, och jag kommer nog kunna använda det mer.

Sådär ja! Det var min dag. Full av massa kuligheter, och jag är sååå nöjd. Åh jag glömde ju nästan att Tindra och jag klädde granen igår kväll också. Mitt perfektionistiska ego får ju sig en törn när en 6-åring är med, men det blev jättebra ändå. Hon fick lite instruktioner, och följde dem som hon skulle.

Nu ska vi äta frukost. Medans jag har legat här och tokbloggat så har Jocke griljerat skinkan. Nu luktar det ännu mer jul i huset, och den ska naturligtvis provsmakas nu!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-12-24 / 02:15:53

GOD JUL VÄNNEN!

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2008-12-25 / 15:16:10

Vad skönt att få veta att det bivit beviljat! ^^



Hoppas julen fortsatte i samma anda!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: