DESSA LUSTIGA LUSEKOFTOR

2008-07-07, 23:08:02 / Kategori: Allmänt
Är det någon mer än jag som kollar på Norges herligste? Norska motsvarigheten till Sverigen 100 höjdare. Skillnaden är egentligen inte så stor, då programmet går ut på samma sak - att hitta orginella och udda människor landet runt. Såg programmet ikväll, och jag garvade så gott.. Sicka original det finna i världen. Att de dessutom pratar norska gör ju bara saken ännu lustigare! Dessutom kan jag ju inflika att jag är lite hemligt förälskad i den ena programledaren. Han är så söt så man vill bara ta honom och låsa in honom någonstans. Att han pratar bergensiska gör ju inte saken sämre, eftersom jag verkar lida av någon form av dialektfetisch.




Annars då? Jag har blivit besatt av shoppingdjävulen själv. Vill bara shoppa kläder hela tiden. I helgen hittade vi till Lager 157, och det var ju en ren och skär guldgruva. Vilkak kap man kunde göra där! Helt fantastiskt!
Idag gick jag in i en affär innan jag gick till jobbet. Skulle kolla efter jeans eller lite längre shorts, men kom ut med en kortärmad vit skjorta som var så fin att jag nästan vill sova med den på. Har inte visat den för Jocke än, men jag planerar att lite diskret hänga in den i garderoben och bara låtsas som om jag haft den länge. Å andra sidan är det ju kört med det tricket om han skulle läsa min blogg.... Hmmm.... Detta gott folk är vad vi kallar I-landsproblem!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-07-08 / 21:31:20

Hehe, se till så att han inte hittar till din blogg då! :) Även om min Ahmet inte kan svenska så är jag ändå försiktigt med vad jag skriver om nya kläder på min blogg, bara FÖR SÄKERHETS SKULL.. :P



Jag älskar norrmän, även om jag inte känner till programmet i fråga! De är så trevliga och positiva (alla jag träffat iaf)! :) Du som tycker om dialekter, vad tycker du om finlandssvenska då? :P




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: