JAG ÄR SÅ FÖRDOMSFULL

2008-07-21, 19:17:54 / Kategori: Allmänt
Jag inbillar mig att jag inte är fördomsfull, men det är det värsta hyckleri jag kan komma på. Blev så påmind om det idag när jag åkte bussen till stan. Där satt en tjej i 35-årsåldern och stickade. Stickade! På bussen?! Men va fan?! Genast började min elaka, fördomsfulla hjärna att jobba. Tänker inte ens skriva här vad jag tänkte, för då skäms nog mamma ögonen ur sig. Men tönt var bla ett av de ord som for genom min skalle. Lika bra att erkänna, jag är nog ond rakt igenom. Så, då var det sagt, nu känns det mycket bättre!

Tindras vaccination gick ganska bra. Hon var stencool när hon hoppade upp på britsen. När sköterskan kom med nålen och närmade sig den lilla armen var dock coolheten som bortblåst, och min dotter fick ett bryt. Började sprattla som en fisk på torra land och skrek "näääää jag vill inte!!" Jag fick ta henne i famnen, hålla fast henne lite lätt och sedan högg sköterskan henne i armen. Världens snabbaste sköterska tror jag, för det var över på en sekund. Tindra skrek AJ och på en millisekund hade sköterskan injicerat och dragit ut nålen igen. Fantastiskt. Kall dam den där sköterskan som högg så snabbt och effektivt.

Hittade en necessär också. Jag måste ha blivit världsmästare på shopping, och framförallt fyndshopping. Hittade en jättesöt randig liten sak på Yves Rocher för bara 10 kr. Hur fantastiskt är inte det då? 10 kr! Det finns ju knappt saker längre som kostar så lite.
Ska lägga in en liten bild senare kanske. Vet inte riktigt hur man bär sig åt med den nya kameran än (som för övrigt är helt grym!) Nu ska jag semestersurfa en stund! 35 grader varmt är det där nu, det duger ju.

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-07-21 / 22:25:22

Det där har jag funderat mycket på de senaste dagarna, och jag har faktiskt tänkt skriva ett inlägg om det också, men det har inte blivit av. Jag brukar alltid tycka att jag inte har några fördomar, men det stämmer inte, utan istället är jag nog full av fördomar. Jag tror nog inte att det finns NÅGON i hela världen som inte har fördomar. Faktiskt! Alla har förutfattade meningar om ett eller annat! Så du kan känna dig lugn. :)



Wow, vilken supersköterska! Men de måste väl ha fått en viss erfarenhet av sprattlande ungar också med tiden.. :)



K i m m e l i m
BLOGG: http://mammamuuu.blogg.se/ 2008-07-22 / 00:03:44

Jag är likadan. Tycker att jag är sådan toppenmänniska som anser att ingen är bättre än någon annan och alla är vackra på sitt sätt blablabla. Men när det väl kommer till kritan så kommer jag alltid på mig själv med att tänka hemska tankar. Sånt som jag verkligen inte skulle vilja att personen i fråga visste om att jag tänker.



Tjocka människor brukar jag ofta se ner på (för mig själv). Och då är jag själv tjock! Hmhm.



Handikappade har jag kommit på mig själv med att tänka att dom fattar la säkert ingenting om jag skulle kalla dom mongo just nu osv.



Jag är hemsk. Haha




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: