MED BERÖM GODKÄNT

2008-07-09, 21:03:50 / Kategori: Allmänt
Idag på förmiddagen var det dags för domen att falla på hälsokontrollen. Det började med blodprover för att kolla kolesterol och glukos mm. Alla värden var på topp, förutom ett. Hade lite låga värden på det "bra" kolesterolet, och hon ville att jag skulle försöka höja det lite genom att ite äta lightprodukter och ha vanligt smör på smörgåsen istället för Lätta och liknande. Inte konstigt att de värdena var lite låga egentligen, med tanke på att jag har skurit ner på allt sånt de senaste månaderna. Men men, det ska det bli ändring på, vi höjer siffrorna till nästa gång.

Sedan var det vägdags. Obehagligt... Men! Siffrorna var överraskande bra. Låg bara 6 tiondelar över normalgränsen på fettmätningen (trodde det skulle vara bisarrt mycket mer) och muskelvikten var 40.8 kg. Dvs att det "bara" är 21 kg "annat" på min kropp, tex fett.
Summan av kardemumman var att jag är normalviktig, vilket jag inte riktigt tror på. Jag har ju tänkt tappa i alla fall 5 kg till. Å andra sidan så blir det väl mer muskler då, så själva vikten kanske inte förändras radikalt.

Om två veckor ska jag tillbaka på ett kosthållnadsmöte. Vi ska gå igenom vad jag äter, vad jag kan förbättra i kosten osv. Ska dessutom få 40 min massage, något som jag ser fram emot till den milda grad!!

Så för att fira dessa ljuvliga siffror och värden ska jag nu äta Häagen Dazs och kolla på Narnia. Trevlig kväll folket!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-07-09 / 21:21:56

Det lät ju inte alls så farligt! :) Så du är väl värd din glass! ;) Åh, 40 minuter massage låter skönt, jag vill också!! :)

K i m m e l i m
BLOGG: http://mammamuuu.blogg.se/ 2008-07-11 / 00:04:43

Åh vad avis jag blir på dig som har sådana bra värden. Jag själv anses enligt mitt bmi att ha "sjuklig fetma" hehe. Håller med totalt eftersom jag faktiskt börjat få ont i ryggen alltid numera. Jävla människor som uppfunnit GOD mat! -skyller ifrån mig-




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: