ÄH JÄVLA SCHEISSE!

2008-06-25, 22:49:22 / Kategori: Allmänt
Turkiet åkte ur fotbolls-Em. Skiiiit säger jag bara. Jag tycker det var på tiden att det kom in lite nytt blod och nya länder i toppstriden. Visst tog Turkiet sig mycket längre än någon hade tippat, men jag hade så gärna sett dem gå hela vägen till final. Det var de värda. Men det gick inte denna gången. Turkiet kommer dock vara mitt nya favoritland i fotbollsturneringar framöver.

Nu är det dags att sova. Tandläkarbesöket idag gick över förväntan, det känns tom som om min skräck är lite botad. Min tandläkare är jättebra och lugn. Däremot är jag fortfarande lite irriterad över att det är så ohyggligt dyrt. Totalt landar jag på 2500 kr. Inte klokt vet ni vad?! Och det är dessutom ca 600 kr billigare än vad äckliga Folktandvården skulle ta för samma behandling. Aha, lurendrejare!!

Imorgon är det ännu en ny, lång arbetsdag. Räknar timmar till semestern nu...

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-06-26 / 00:03:48

Ja, det är inte klokt vad hälsovård kostar!! Jag har aldrig varit speciellt sjuk i mitt liv (peppar, peppar), och har aldrig behövt läkarvård, men jag är rädd för då den dagen kommer.. Har ingen som helst försäkring i Turkiet, och den finska sjukförsäkringen täcker nog inte mig då jag bor i Turkiet.. :S Såg på en dokumentär förra veckan, om hur det är för människor med minimi-inkomster i USA, och där är sjukvården helt SJUKT (ordagrant!) dyr!!!



Kämpa på jobbet, nu är det inte länge kvar tills semestern!!! :)



Kraaaaam!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: