SKRÄCKVECKA

2008-06-16, 20:57:45 / Kategori: Allmänt
Denna veckan blir det många skräckupplevelser. Darrar nästan av bara tanken. Det är ju som sagt var tandläkaren på onsdag. Brrr....
Och imorgon, då är det något som kommer på en god andraplats efter tandläkarbastarderna. Vaccination! Sprutor alltså, uff uff uff... Inte bra, inte bra. Jag och Tindrisen ska luffa ner till VC och klämma i oss lite hepatit-blockeringar av olika slag inför Turkietresan. Jag borde inte ens lipa, för jag ska bara ta en spruta. Tindrisen får en imorgon och sedan en om en månad. Lilla gumman.
Och så måste man ju ändå försöka vara en stöttande och lugn, trygg morsa. Någon som klappar så där mjukt på huvudet och viskar att allt kommer bli bra (trots att det oftast är ljug och gör svinont.) Men något säger mig att det blir omvända roller. Jag flippar över och börjar tjuta, och Tindra klappar mig på mitt svettiga huvud. Sen går hon och köper en bulle till mig som belöning för att jag har varit så duktig. Undrar vad jag får av henne när jag har varit hos tandläkaren på onsdag? Kanske en ny digitalkamera? Det hade ju varit festligt!



Kim
BLOGG: http://mammamuuu.blogg.se/ 2008-06-16 / 21:42:20

Jag är också jätterädd för tandläkare. Bete dig som en unge och påpeka hela tiden att du är rädd så ska du se att han är snäll mot dig.

Det har alltid funkat för mig åtminstone. Fast så tror dom nog att jag är lite efter till på köpet men det kan jag leva med ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: