DAGENS HEMMAFRUGÖRA

2008-03-25, 13:05:48 / Kategori: Allmänt
Herregud, är helt slut. Har precis blivit färdig med storstädning i sovrummet, vilket tog ca... 2.5 svettiga timmar. Vårt sovrum har den senaste tiden sett ut som ett bombat horhus. Rummet är halvfärdigmålat, och det står en soffa och en fåtölj där inne som ska ut på Blocket.
Soffan har fungerat som en preliminär garderob för mig. Jättekäckt att bara slänga kläderna där.
Men idag kände jag att det var förenat med fara att träda in i sovrummet. När man öppnade dörren hörde man damm-monstret vråla och tugga fradga. Och där inne sover vi! Dessutom är det ett sånt damm-monster som stökar ner så fort man vänder ryggen till.

Men nu är det röjt. Kände mig som en liten Duracellkanin med en raket i arslet. Det är ju fortfarande inte färdigmålat, men det får jag och min karl ta tag i tillsammans nån dag.



Nu är det lunchdags och sen bara slappa tills det är dags att hämta Tindra igen. Snön som kom i morse håller på att töa bort för fullt. Vad är det för mening att det öser ner snö om det sen bara ska slaska några timmar senare?

image27




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: