FARBROR BOSSE

2008-03-20, 15:05:38 / Kategori: Allmänt
När jag gick i gymnasiet var jag, tro det eller ej, cheerleader i en amerikansk fotbollsklubb här i Göteborg. Många år sedan med andra ord (och antagligen lika många kilo sedan också för den delen...)
However... Efter ett tag blev vi ju lite polare med killarna i laget, och vi var ett gäng som festade mycket ihop på helgerna. Nu till saken. I gänget fanns en kille som vi kan kalla B, helt enkelt för att han hette ett namn som började på B. Denne B var ett stycke äldre än oss, men en hyvens kille som var jättetrevlig. Men han var väl ca 15 år äldre än oss, vilket skulle betyda att vi var runt 18 och han var 33.

Vi var ofta hemma hos B på helgerna och festade. Det var alltid förfest hos honom, med en massa folk och lika mycket alkohol. Vi hade askalasroligt helt enkelt.
Men... Alltså... Mina föräldrar (och de andra tjejernas föräldrar också) måste väl för Guds skull ha undrat vem denne B var? En äldre kille/man, singel, som gladeligen bjöd hem oss 18-åriga fnissiga tjejer var och varannan helg. Det var ju överhuvudtaget inget suspekt med denne B, men så här i efterhand kan jag tycka att det låter lite märkligt.
Jag skulle personligen inte hoppa höga glädjeskutt och tjoa och tjimma, om min dotter kom hem när hon var 18 och hade supit sig full hos en farbror B. Jag hade nog flippat över. Ja, det hade jag. Och sen hade jag ringt till farbror B och läxat upp honom. Så det så!

Äh, så farligt var det ju inte. Men nu i vuxen ålder kan jag förstå att mina föräldrar suckade och himlade med ögonen, för det hade jag också gjort!

image16


Syrran
2008-03-20 / 23:11:50

va de e inte han som hade en speciell liten handuk som han INTE torka disk med direkt????

Anonym
2008-03-21 / 11:10:38

Glad Påsk! Sådär ja där rök en timma direkt. Så roligt att läsa din blogg! Tänk om farmor kunde blogga lite.. Det hade ju varit jätte roligt och underhållande för henne att läsa allt! Ska vi lägga i hop till en dator i julklapp kanske!

Ha en skön påsk och hälsa Tindra och Jocke

Anonym
2008-03-21 / 11:10:52

Glad Påsk! Sådär ja där rök en timma direkt. Så roligt att läsa din blogg! Tänk om farmor kunde blogga lite.. Det hade ju varit jätte roligt och underhållande för henne att läsa allt! Ska vi lägga i hop till en dator i julklapp kanske!

Ha en skön påsk och hälsa Tindra och Jocke




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: