JA NU HAR JAG VÄL ATT GÖRA EN STUND...

2008-03-10, 20:09:39 / Kategori: Allmänt
Kanske tom måste säga upp mig från jobbet om jag ska hinna. För det känns som om tiden kan bli knapp annars.
Jag pratar naturligtvis om min nya Bibel. Om jag ska hinna plöja igenom den innan jag kolar så får jag sätta fart. Visst, jag hinner säkert om jag inte gör något annat på dagarna. Men det är väl tveksamt till hur det mottages av omvärlden, i synnerhet av min familj.


image2


Fick den idag, och den har redan fått en hedersplats på hyllan över TV:n. Där står den, stolt och stark!
Så nu är det väl bara att börja beta av listan. För personer som mig, som har lättare anlag för att utveckla tvångstankar och även tvångsmässigt beteende kan denna bok ställa till med problem...
  • Självklart ska filmerna betas av i tur och ordning, från början till slut.
  • Lika självklart är att man inte får hoppa över någon film, även om man har sett den 300 ggr, eller för den delen bara en gång, men om filmen var skit. Den ska i så fall genomlidas en gång till innan den får lov att bockas av från listan.

Ska kolla vilken film det är som har äran att inviga den här vansinnigt långa ritualen... Ett öjneblink...

Jaha... Oj då... Där ser man. Resan till månen är den första filmen ut. En stumfilm från 1902, på 14 minuter, med ett manus efter en roman av Jules Verne.
Ser även att de typ 30 efterföljande filmerna även de är stumfilmer. Intressant. Detta mina vänner ska bli ett sant äventyr!


Syrran
2008-03-10 / 20:24:59

Du e ju galen!!
Det e nog de sista i världen jag skulle göra och beta av dom... jag som somnar efter ca 14 min på en film..
klia dig i naveln i stället, mkt roligare..
Kram

Mingla
BLOGG: http://heymingla.blogg.se 2008-03-11 / 11:53:38

har också velat göra det. ska ta tag i det snart :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: