KRAFTIG NEDERBÖRD

2008-03-25, 09:00:58 / Kategori: Allmänt
Alltså, jag måste ha sovit när de senaste väderleksrapporterna meddelades. Nää hahaha, jag tittade inte ens. Men man brukar ju höra folk prata om vädret, och vilket väder det ska bli. Särskilt om det är extrema förändringar, vilket jag nog skulle vilja påstå att det är nu.
Snön verkligen bara piskar ner i backen. Gick och lämnade Tindra hos dagmamman, var borta ca 10 min, och på vägen hem fanns inte ett spår kvar av oss eller pulkan. Ploggubben körde runt här på gården som en stolle, nu en halvtimme senare ser det ut som om han har haft sovmorgon och aldrig varit här.
Stackars mitt lilla barn, hon har Mulleaktivitet idag. Invigning och ihjälfrysning. I värsta fall blir hon väl som sin moster, ett djupfryst torskblock, som vid minsta kyla blir alldeles vit och förfryst om div extremiteter.

image24




Bäst att det här vädret försvinner innan nästa helg när vi ska till London. Tänker då inte sätta mig på ett flygplan i snöstorm. Särskilt inte när majoriteten av personalen är öststatare som knappt kan prata engelska. Hur fan skulle det gå vid nödfall? Jag kan inte ett ord russki. Jo, Babushka, men det känns som ett överflödigt ord om olyckan skulle vara framme...

image25







» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: