NÅGON MED MIG SKÄMTA APRILO?

2008-03-26, 12:36:06 / Kategori: Allmänt
Så fort jag kom ut på nätet idag såg jag på Aftonbladets hemsida att man kan gå in och deklarera elektroniskt, trots att man inte fått sina papper hem än. Alla uppgifter finns där också, och om man har e-legitimation så går det bra.
Eftersom jag är ett nyfiket as som inte kan vänta, så kastade jag mig över Skatteverkets hemsida och loggade in så fort fingrarna fömådde.
Först var det som vanligt, jag kollar, ser en massa siffror, men fattar ingenting. Och i sedvanlig ordning letar jag hysteriskt vidare efter meningen "belopp att få tillbaka" eller "belopp att betala". Den sistnämnda vill man ju inte se, så det är med skräckblandad förtjusning man stirrar längst ner på sidan.

När jag väl hittade det blev jag lite... paff. På ett bra sätt, men det kändes samtidigt lite konstigt, och jag är lite skeptisk till om det verkligen stämmer. Å andra sidan, varför skulle de lägga ut felaktiga uppgifter på nätet till folk? Bara för att luras, göra dumspån som mig glada, för att sedan trycka ner dem i skorna igen när pappersdeklarationen kommer. Kanske.
Belopp att få tillbaka stog det i alla fall. Och beloppet var femsiffrigt. Jag tittade flera gånger, om utifall att jag hade blivit tillfälligt synskadad och sett fel på en siffra. Näää, fortfarande femsiffrigt. SKUMT! Fattar ingenting, men hoppas innerligt att det stämmer!
I så fall är det bara att sätta sig och boka 2 veckorssemestern inför sommaren!


image31




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: