BAK OCH FRAMPÅ VÄRLD

2008-05-09, 11:04:33 / Kategori: Allmänt
Måste ha varit trött imorse när jag gick upp och drog på mig träningskläderna. För när jag kom upp till spåret och skulle stoppa mp3-spelaren i fickan gjorde jag en märklig upptäckt. Jag hade träningsbyxorna bak och fram! Fickan där spelaren skulle ligga var liksom bak. Som tur var hade jag en längre t-shirt på mig, så det syntes nog inte. Det är vad jag i alla fall hoppas på.
Och det funkade alldeles utmärkt att ha mp3-spelaren i framfickan bak.
Tog mig runt spåret och därmed var löpträningen igång också. Får nog träningsvärk, det känns fortfarande så där obehagligt i den stora muskeln som går från yttersida lår till rumpan. Halta Lotta imorgon kanske...


Imorgon ska Englas begravning direktsändas på TV. Något som jag finner så totalt osmakligt som det bara kan bli. Nu får ni bli hur arga ni vill därute på mig, detta är bara min åsikt.
För mig är det helt oförståeligt varför föräldrarna gör detta. I mina ögon har det bara blivit en enda stor, jävla mediacirkus av det. Varför vill man ha ett kamerateam i kyrkan då man tar farväl av sitt barn?!
Visst, öppen begravning dit alla är välkomna, det köper jag. För jag kan förstå att folk i byn är illa berörda av det. Även folk i hela landet är illa berörda av det, men det måste inte betyda att det plötsligt ska förstoras upp till helt vansinniga proportioner! Ska människor sitta hemma i stugan och gråta?? Människor som inte kände Engla och som aldrig har träffat henne?!
Nää, i mina öron skriker detta lite väl mycket "tyck synd om oss" från föräldrarnas sida, och jag skulle inte ens för pengar bänka mig framför TV:n och titta på det.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: