HEPATIT C DEL II

2008-11-07, 14:45:46 / Kategori: Allmänt
Lämnade ju in mitt andra blodprov för några veckor sedan för att de ville kolla upp utslaget på hepatit c som de fick på det första. Det skulle ta några dagar att få svaren. Har inte hört något alls, så då tänkte jag självklart att det inte var något på det andra testet. Tji fick jag.

Nyss ringde läkaren och sa att det andra provet visat samma resultat som det första. De får ett utslag på att jag har utvecklat hepatit c antikroppar, men inte på själva sjukdomen. Hur skumt verkar inte det då? Min kropp producerar ett försvar mot något som inte finns? Än i alla fall. Jag ska tillbaka om ca en månad och lämna ett tredje blodprov. Efter tre månader ska tydligen sjukdomen ha utvecklats om man har fått den. Dvs att jag i teorin skulle blivit blodsmittad precis innan jag lämnade det första blodprovet. Och det fattar ju säkert ni lika bra som jag att så inte är fallet. Kan överhuvudtaget inte komma på ett enda tillfälle där jag skulle kunna försatts i risk att via blod blivit smittad av hepatit.
Jag fick ingen blodtransfusion vid Tindras förlossning, så då kan det inte ha skett. Och när annars skulle jag blivit smittad? Jag har ju inte direkt suttit i mörka gränder med ett gäng narkomaner och glatt delat en skitig spruta. Nähä, det är jag alldeles för mycket Svensson för.

Visar testet om en månad samma sak, att det fortfarande bara är antikroppar, så kan vi tydligen avskriva själva sjukdomen. Då är det bara en graviditets-fejk-hepatit...

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-07 / 18:47:54

Håller tummarna för att det bara är "fejk-hepatit"! :S

k i m m e l i m
BLOGG: http://kimmelim.blogg.se/ 2008-11-08 / 09:22:15

Vi flyttar 1 Januari. Känns jätteroligt faktiskt =)



Läskigt det där med att ta prover! Hoppas att det bara är din kropp som spelar ett litet spratt för dig nu under graviditeten.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: