JULSTÄMNING

2008-11-16, 18:51:13 / Kategori: Allmänt
Nyss hemkommen från Liseberg. Vi frös så überjävligt, annars hade jag gärna gått där längre. Man kommer i sån himla julstämning, all julmusik, det luktar så gott överallt av glögg, pepparkakor, kola mm mm.





Vi gick runt bland alla små bodar och smakade på lite olika grejer. Vi brukar vara på Liseberg varje jul, men det gör inte att man blir mindre betagen av alla ljus i träden och allt annat. Nytt för i år var dessutom att de har fejksnö på vissa julgranar. Såg ganska verkligt ut, anda tills man gick fram och kände på det. Men det förhöjde definitivt stämning!


                     



En av tomtens renar stod och vilade sig. Eller så var den halvdöd. Den gjorde i alla fall inte mycket väsen av sig.


                



Tindra skrev önskelista som tomten sen tog emot.






Till slut en bild på den stora granen. Det är Lisebergstornet som blivit beklätt med vajrar med lampor på. Resultatet blir en jättegran med stjärna på toppen!








                                                                                                                                                                                                                                          

   

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-16 / 19:00:39

Haha, vad roligt att jag har påverkat dig så mycket med mitt vaselin! :D



Jo, Ahmet hittade min hårborste inne på toaletten, så nu är lyckan återställd i vårt hem! :)

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-16 / 20:18:35

Ja, det gör mig så ont att se alla de här hemlösa katterna som är sjuka och har diverse problem.. :( Det finns tusentals av dem, men kanske jag kan hjälpa några av dem så här i alla fall!



Jaså, du tycker om inlagd gurka? Själv så hatar jag det, och äter aldrig det hemma heller, men jag höll god min och tvingade i mig en hemma hos Didem för att jag inte ville verka oartig. :P

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-17 / 00:34:54

Glömde ju alldeles att kommentera det här inlägget! Jättekul att se bilderna i alla fall, fast det känns lite konstigt att se allt julpynt och så då jag inte alls har någon julkänsla. :) Men den infinner väl sig så småningom då vi närmar oss jul.. :) Vad önskar sig Tindra i julklapp? :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: