MIN DOTTERS FNASKKOMPISAR

2008-11-12, 18:30:46 / Kategori: Allmänt
Vad i herrens namn är det som händer? Idag när vi skulle till läkaren med Tindra ville hon så gärna ha med sig en Bratzdocka. Hon valde en som hon fick nu när hon fyllde år. När hon packade den innanför jackan så slog det mig plötsligt. Fan, dockan ser ut som om hon just gått av ett arbetspass på Rosenlundsgatan.
För er som inte är Göteborgare så kan jag berätta att Rosenlund är horströket här i Göteborg. Där kan inte ens en vanlig Svenssontjej gå utan att bilar saktar ner och sakta rullar förbi.




För det första. Varför i h-vete har Bratzdockorna så abnormt stora huvuden?! Bara det gör ju att de ser obehagliga ut! Barbie har i alla fall kvar sitt lilla huvud som passar till kroppen.




Och what´s up with the clothes?! Bratzdockan ser ju ut som ett fnask som går på fultjack. Barbie har dagen till ära en muskort kjol på sig.




Nät-stayups och höga klackar. Så här såg inte mina dockor ut när jag var liten! Och så undrar vi vad det är som händer när små 13-åriga tjejer går ut klädda så här och sedan ligger våldtagna i en lägenhet nånstans?


Jag tycker det är lite tråkigt att min dotter tycker att de här dockorna är fina! Långa, böljande prinsessklänningar på en Barbie är vad jag tycker är fint i så fall. Inte slampkläder som får dem att se ut som white trash.


Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-13 / 19:57:30

Haha, det här var klockrent, men tyvärr sant. Mina Barbiesar hade också långa rosa prinsessklänningar på sig istället för såna här fnaskkläder.. :S




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: