TRÖTT

2008-11-10, 17:49:08 / Kategori: Allmänt
Jag är så himla trött... Av en rad olika anledningar skulle jag gissa. För det första sover jag vansinnigt dåligt på nätterna. Vaknar varje gång jag vänder mig för att det gör så ont. Försöker sova med en kudde mellan knäna när jag ligger på sidan, och det hjälper lite. Men så fort jag rör mig så ramlar ju kudden bort. Dessutom vaknar jag flera gånger om natten och har jättesvårt att somna om.
Att det dessutom har blivit mörkt ute som i ett trollarsle gör ju inte saken bättre. Idag har det varit helt sjukt dåligt väder här. Storm, kolsvart och hysteriskt regnande. Herr November spar inte på krafterna minsann.
Sen har jag så himla mycket annat att tänka på, och det är ganska påfrestande i längden också. Pengarna är väl det största bekymret just nu. Jag måste jobba! Men hur ska jag klara det när jag har så ont att jag ibland bara vill kasta mig ner på marken?

Idag sov jag i över tre timmar när jag hade lämnat Tindrisen i skolan. Är skittrött nu också och skulle nog lätt somna om jag la mig i soffan. Dessutom hade mamma och dotter ett stort bråk vid middagen, och då tömde jag nog ut de sista krafterna när jag dunkade näven i bordet. Ont gjorde det med. Men jag tycker inte det är ok att knappt hinna sätta sig innan man säger att man inte gillar maten. Smaka för fan!

Det finns ett nunnekloster inte så långt härifrån. Vet att man kan åka dit och stanna några dagar, helt isolerad från omvärlden, telefoner och TV-apparater. Det kanske inte är en sån dum idé. Rensa hjärnan och samla nya krafter.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: