BLOMMOR OCH BIN

2008-10-22, 20:33:08 / Kategori: Allmänt
Idag tyckte vi det var dags att lära Tindra hur det egentligen går till när bebisen blir till, och hur den egentligen kommer in i mammas mage. Syrran och jag gick till biblioteket och lånade en hel hög med pedagogiska böcker för barn. Bla en bok som jag minns att jag läste när jag var liten och skulle bli storasyrra. Sicken guldklimp, den håller än idag visade det sig.

I boken skildras klart och tydligt i både text och teckande bilder hur det går till. Vad händer med pappas snopp, och vad händer med mammas slida? Ok, inte alls de ord som jag skulle använt mig av om jag höll i undervisningen, men men... I texten kan man bla läsa att "pappas snopp blir hård och står rakt ut". Hmm.... "Mammas slida blir fuktig och mjuk" eller något i den stilen. Oj oj oj, inte konstigt att man diggade den boken när man var liten.

Tindra hade svårt att slita sig från boken när hon skulle gå hem till sin pappa. Själv känner jag att jag kanske ska försöka gömma den nu när hon är borta, och hoppas att hon glömt det där. Risken är väl dock stor att detta kommer bli det stora samtalsämnet här hemma ett halvår framöver. Morgon, middag och kväll...
Tror att de andra böckerna som inte är från det ljuva 70-talet är något bättre för en liten 6-åring.

Nu ska jag gå och dricka julmust, köpte en stor flaska idag! Tänker förresten köpa en slangbella och sätta nackskott i varenda skata jag ser. De jävlarna har ätit upp halva brickan med chokladen jag gjorde häromdagen. Den stog på balkongen, väl inpackad i flera lager aluminiumfolie. Inget som hindrade de där gamarna. De är som en hyena och en gam som har blivit korsade. Förbannade fjäderfän!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: