GODISFABRIK

2008-10-18, 17:27:37 / Kategori: Allmänt
Nu har jag gjort eget godis. Hittade ett recept på "marknadsnougat" som det kallades. Sockernarkoman som man har blivit i sitt välsignade tillstånd så måste ju detta genast provas. Har hällt ut det i en långpanna nu för att stelna, och om ett par timmar så kanske det är färdigt att mumsa i sig. Smeten var i alla fall löjligt god, så jag tror att den färdiga produkten blir en riktig höjdare!


RECEPT MARKNADSNOUGAT

6.5 dl vetemjöl
4 dl florsocker
1 dl kakao

Blanda ihop.


125 gr smör
5.75 dl socker
1.75 dl vatten

Kokas i några minuter


Blanda ihop allt ordentligt, helst med elvisp eftersom det stelnar så fort. Bred ut på bakplåtspapper.



Inte så nyttigt som ni ser, men himmelskt gott. Jag dör hellre fet, mätt och nöjd än mager, hungrig och trånande!

k i m m e l i m
BLOGG: http://kimmelim.blogg.se/ 2008-10-19 / 15:05:00

Skrev en kommentar innan men det verkade inte som om den kom fram. Undrar om blogg.se enbart krånglar för mig idag eller andra också? Blä.



Kom gärna hem till mig och baka lite i alla fall! ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: