INNESÖNDAG

2008-10-26, 19:10:02 / Kategori: Allmänt
Sov jättelänge imorse. Darlingen kom och väckte mig kl 11. Då hade han varit uppe i flera timmar, för han kunde inte sova. När jag vaknade kände jag doften av äpplekräm. Älsklingen hade gått upp och kokat hemmagjord äppelkräm på äpplen vi plockade i en kompis trädgård i veckan. Dessutom hade han hunnit åka till affären i regnet och köpa helt nybakade frallor. Vilken underbar frukost, och vilket ljuvligt sätt att vakna på en regnig, mörk söndagmorgon som denna.

Efter frukosten spelade vi lite PS2. Jag blev lite trött och somnade i soffan ett par timmar. Så skönt! Har verkligen varit en slapp söndag. Det enda vettiga jag har gjort är att tvätta en maskin med kläder.

Nu har vi precis ätit middag, och det var himmelskt gott! Porterbiff med kokt potatis, vinbärsgelé och färsk timjan. Jag åt hur mycket som helst. Får liksom passa på de få gånger då jag verkligen tycker att mat är gott. Nu för tiden är jag ju konstant hungrig, men inte sugen på nåt alls. En ekvation som inte går ihop... Igår åt jag i alla fall sushi igen på jobbet. Nu är det gott igen, tacka Gud för det!! Märker att saltet även är lockande, så jag var tvungen att ta en burk soja och lägga i massa syltad ingefära där i. Sedan mumsade jag glatt i mig sörjan. Resultatet blev ju att jag blev ökentörstig. Men det var det värt.

Snart är det Hål i väggen. Till detta ska familjen avnjuta cola och ostbågar / dillchips.

Imorgon kommer Jockes syrra och hennes kille. Måste städa lite och så, men det hinner vi göra på dagen innan de kommer. Så från och med imorgon och 7 dagar framåt så ska jag leka vandrarhemvärdinna. Skillnaden är att jag inte tjänar en spänn på det hela. Snarare tvärtom...




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: