MAN SKA HA HUSVAGN...

2008-09-14, 21:56:31 / Kategori: Allmänt
Har spenderat helgen i päronens husvagn. En skön, lugn hösthelg som innehöll en chockmängd svamp. Vi åkte ut i skogen i lördags för att leta efter svamp. Vår familj älskar att plocka svamp. Eller plocka är väl fel ord, eftersom vi oftast kommer hem utan några större fynd. Men vi letar i alla fall.
Men nu kan jag säga, har jag nog stillat mitt svampplockarsug för flera år framöver. Det var jättekul i skogen när vi hittade alla svampar, och man kunde sitta i en kvart på samma ställe och bara plocka och plocka. Inte fullt så underhållande sen när alla svampj*vlar skulle rensas. Vi höll på i timmar, och till sist drabbades jag tom av en lättare arbetsskada. Vilket enformigt, skittråkigt jobb det var!!

Men nu har jag en massa svamp i frysen, så det är bara att slänga ihop svampstuvning till mackor när som helst. Härligt med lite lön för mödan!

Steffen
BLOGG: http://steffenedvardsen.blogspot.com 2008-09-15 / 10:17:33

Måste man ha husvagn för att plocka svamp?




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: