USCH OCH FY, SÅ FÅR MAN VÄL INTE SÄGA?!

2008-09-02, 13:30:36 / Kategori: Allmänt
Nu var det en tanke som slog mig, som jag först inte tänkte blogga om, eftersom det är ett lite småkänsligt ämne. Men jag har ju ingen fantasi, så jag tänkte va fan har jag att förlora? Några läsare kanske, men det överlever jag.

Jag är en sån där hemsklig människa som kan tycka att vissa barn är fula. Joho du, du läste rätt. Vissa barn är fula!! Såg alldeles nyss ett skitfult barn på nätet. Hua...
Och så finns det ju vuxna som äter moralkakor dagarna i ända, som säger att det finns väl inga fula barn?! Nämen varför skulle det inte finnas fula barn?? Det finns ju massa fula vuxna människor, och någonstans kommer ju de ifrån. De var helt enkelt fula när de var små. De har ju inte bara ramlat ner från fulträdet i vuxen ålder.

Jag vet att alla föräldrar tycker att ens egna barn är det finaste som finns. Det gör ju jag också. Men jag är även medveten om att det säkert finns någon i världen som tycker att min dotter är ful som stryk, trots att hon är vacker som en älva i mina ögon. Och det får folk gärna tycka i så fall. Jag har sett en massa ungar i mitt liv som är fula. Uglyfuck!

Så, nu är det sagt. Bäst att jag går och gömmer mig nu när alla moraltanter och predikare dyker upp för att försvara de fula barnen.





OBS! Ett litet tillägg. Bara för att ungarna är fula betyder det inte på något sätt att de är mindre värda eller att de är dumma. Bara så ni har det klart för er, så tycker jag inte. Nu pratar jag rent utseendemässigt.

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-09-02 / 14:53:52

Haha, klart att det finns fula ungar precis som det finns fula vuxna! Men däremot så tror jag inte att alla fula vuxna har varit fula som barn, och tvärtom. Vissa kan väl ha tappat sin skönhet som äldre, och vissa fula barn kanske växer upp till riktiga skönheter. :) Det som är bäst är ju att skönheten ligger i betraktarens ögon, så någon som du tycker är ful kanske är jättesöt enligt någon annan. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla hade samma smak! :)



Angående fastan så är det faktiskt inte så svårt som jag hade trott, jag är ganska van vid att äta oregelbundet och mest på kvällarna i vilket fall som helst! :)

Smygläsarn!
2008-09-03 / 03:41:39

Vilken skön blogg du har! Inte massa dravel utan "the real thing", jag tycker nästan alla barn är fula tills dom blir några månader, sen stannar vissa i ful stadiet, så är det bara, inget att moralpredika om =)! Bra skrivet! =)

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-09-03 / 23:55:13

Jaa du.. Jag vet faktiskt inte, jag förstår mig inte på det här med bloggdesign, men tänkte i alla fall pröva på det lite igår natt. Att du inte ser mitt nya typsnitt kan möjligen ha något att göra med att du kanske inte har just det typsnittet som jag använde på din dator..? Nu har jag pillat ytterligare lite till, hur ser texten ut nu då? Lika som förut eller?




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: