VAD HÄNDE MED ETIK OCH MORAL??

2008-09-08, 20:40:57 / Kategori: Allmänt
Så jävla osmakligt att det vänder sig i magen på mig! Tydligen kan man nu på nätet få tag på polisens förundersökning i Arbogamålet. Genom ett par klick kommer man även över obduktionsbilder på de två små barnen.
Pappan har vädjat till sajten (Pirate bay) att de ska ta bort materialet. På detta har han fått svaret "Det var ett jävla tjat. Nej, nej och åter nej."

Jag blir fan mörkrädd alltså. Vart är vi på väg?! Vad i helvete finner människor för nöje att leta fram detta och sitta och vältra sig i brutala bilder och textmaterial? Och den stora frågan är ju - vem är så sjukt jävla dumfuntad så att han/hon lägger ut detta på nätet?!?! Jag fattar ingenting!!!

Pirate bay är inte ansvariga för vad som ligger ute hos dem, det är upp till var och en vad man delar med sig av där inne. Men jag tycker faktiskt att detta är så långt över gränsen man kan gå. Pirate bay borde stå upp och -  kanske mot sina egna principer -  i detta fallet välja att ta bort materialet. Visa lite mänsklig empati och respekt för barnens föräldrar. Visa att det inte är ok, att de inte lägger ut vilken jävla skit som helst på sin sida. Ta lite ansvar!!

Åh, jag blir så arg att jag nästan börjar gråta. Vad händer med människan??

Steffen
BLOGG: http://steffenedvardsen.blogspot.com 2008-09-08 / 22:26:02

Ingen som läser ändå ju....så det är ju ingen ide å skriva nåt:-P

Kim
BLOGG: http://mammamuuu.blogg.se/ 2008-09-09 / 18:44:35

Hej! Jao nu är jag tillbaka bannemej. Men jag är übertrött på min töntiga design så man har knappt någon lust att blogga liksom. Hur är läget med dig??



Läste också om det på aftonbladet. Men har faktiskt sett bilderna själv på nätet också. Då satt jag inte och letade efter dem utan kom in på de av misstag. Personer som medvetet försöker leta upp dom för att titta på dom för nöjes skull, det är störande. För bilderna är totalt vidriga...




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: