YRKE? HEMMAFRU!

2008-09-22, 13:46:31 / Kategori: Allmänt
Som mitt personlighetstest sa så skulle jag passa bra som hemmafru. Ju mer jag tänker på det desto mer övertygad om att det stämmer blir jag. Gå hemma på dagarna, pyssla om barn, städa lite, baka, laga mat. Varför inte? Om man mår bra av det så go for it!

Idag har jag i alla fall lekt hemmafru en stund. Slängde ihop chokladkakor i en hast, så himla lätta att göra! Och fort gick det. Kanonrecept om man plötsligt blir akut sugen en kväll.



Före. Ser mest ut som en hund som varit dålig i magen.



Men hokus pokus så blev hundbajset såna här små godingar!


Chokladsnittar

ca 25-30 st

Ingredienser:

100 g smör eller margarin
2 dl strösocker
2 ½ dl vetemjöl
2 msk kakao
½ tsk bakpulver
½ msk vaniljsocker
1 ägg

Pärlsocker till garnering

Rör ihop alla ingredienser utom lite av ägget som sparas till pensling. Knåda ihop till en smidig deg. Rulla degen i rullar som är ca 3 cm tjocka. Lägg på ett bakplåtspapper. Pensla rullarna med ägg och strö på pärlsocker.

Grädda i 200° i ca 15 minuter.

Skär kakorna i sneda bitar medan de fortfarande är varma.

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-09-22 / 15:07:29

Tack så mycket för receptet! Sådanan brukade min mormor alltid baka förr i tiden, och oj, vad snål jag blev på kakor nu! Ska testa det någon dag snart!



Kram!

Steffen
BLOGG: http://steffenedvardsen.blogspot.com 2008-09-22 / 16:33:05

Dom var mumsiga!!! Skicka med några med Tindra i morgon så blir jag glad:-D




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: