2:A VÅNINGEN - SNART MARKPLAN!

2009-04-06, 21:14:08 / Kategori: Allmänt


Snart går hyreskontraktet ut för Elliot. Då är det dags att ta sitt pick och pack och flytta till nåt större ställe. I nästan nio månader har han varit inneboende i mig, nu är det dags att komma ut och hälsa på sin hyresvärd. Lille vän...
Fick se en liten snabbis av honom idag på ultraljud när läkaren skulle kolla så att huvudet låg neråt. Men det var inte så mycket jag såg, ett litet huvud och ett hjärta som dunkade på.

Läkaren blev förresten väldigt förvånad över hur fint mitt ärr är från förra gången. Hon sa det flera gånger, och jag tycker själv att det läkte fantastiskt fint. Hon frågade hur jag ville att de skulle lappa ihop mig denna gången. Man kan välja mellan sutur, klamrar eller limning. Eftersom jag limmades sist och det blev så bra så kör vi på det igen. Konstigt egentligen att man kan limma ihop ett operationssår så att det håller.

Imorgon är en riktig slappardag för mig och Tindrisen. Film och popcorn i sängen står bla på dagordningen. Vi ska inte göra många knop alls, utan bara softa och njuta av den sista tjejdagen tillsammans. Mysigt, samtidigt som det kommer kännas lite konstigt.

Vi är i alla fall först ut på onsdag med att snittas. Så om allt går som det ska och inga akutsnitt tränger sig före så har vi lille Elliot hos oss runt nio hugget ungefär. Jag är inte alls så nervös som jag trodde att jag skulle vara, eller som jag minns att jag var förra gången. Det är klart, jag är ju sex år äldre nu, och det är inte första barnet. Men man vet ju aldrig, kanske får jag ett bryt på onsdag när jag är på plats :)

Dags att stoppa dockan i säng. Avlägger de sista rapporterna under morgondagen innan det är dagen D!

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-04-07 / 07:25:23

Vad spännande det är! Jag är så otålig! :o)

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-04-07 / 10:10:17

Spännande värre..Väntar med spänning på att få se eran lilla Elliot!



♥kram♥




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: