LILLEN TVÄRTOM

2009-04-16, 22:25:10 / Kategori: Allmänt
Vi har de senaste nätterna lagt märke till en sak med Elliot. Han sover så mycket hårdare på dagarna än på nätterna. Varför är det så??? Är det för att det är en massa ljud omkring honom på dagarna eller? På natten är det ju knäpptyst, får han lite ensamskräck då?
När han ligger i sin korg på dagen så verkligen stensover han. Man kan göra vad som helst, köra korgen över trösklar, spela musik, telefonen ringer osv osv. Inte en min rör han. Men på natten, då ska det sprattlas, stånkas och pustas. Nappen flyger all världens väg, och så börjar han frusta efter den som en hel gris. Fattar ingenting...

Natten som gick var ändå väldigt smidig och tacksam. Elliot åt vid ett, halv två och somnade sedan om jättesnabbt. Vid halv sex vaknade han igen, och glufsade då i sig sina 80 ml. Somnade när jag höll på att byta blöja på honom, och märkte inte ens att jag la ner honom i korgen. Jag pumpade, och inom 45 min var allt avklarat. Hur smidigt som helst. Sen sov vi allihop fram till halv tio ungefär.
De föregående nätterna har jag varit tvungen att ha honom sovande på bröstet. Han vill helst ha sitt pyttelilla huvud intryckt under min haka, med örat mot bröstkorgen. Det blir ju ingen djupsömn direkt när man har en liten sparv att hålla i. Men igår så fick jag sova helt ensam, vilket var väldigt skönt!

Idag skulle vi gå en promenad i solen till apoteket. Märkte ganska snart att man inte varit så fysiskt aktiv de senaste månaderna, för fasen vad jobbigt var att gå. Blev helt slut, och dessutom fick jag ont. Inte i såret, där känner jag fortfarande ingenting nästan. Men i bäckenet, det verkar som om foglossningen inte har släppt alls. Ve och fasa! På väg hem trodde jag att jag skulle ramla ihop, och jag gick verkligen jättesakta. Väl hemma hade jag skitont igen och kunde knappt gå och stödja på benen.
Hoppas verkligen att detta släpper med tiden, vill ju inte ha problem med det nu när man inte längre är gravid.

Om man skulle ta och krypa ner i sängen framför TV:n. Om några timmar är det väl dags att mata lillen. Och så vill jag ju inte se ut som ett ras imorgon när BVC tanten kommer.


Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-04-17 / 19:53:38

Skönt att du också fick några timmar sömn - det behövs verkligen lite då och då :)

Nej, vi väcker henne inte - är helt övertygad om att hon vaknar när hon är hungrig, hon är ju en väldigt glupsk liten dam ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: