RUTINER?

2009-04-21, 20:47:41 / Kategori: Allmänt
Det känns som om man börjar få lite kläm på rutinerna nu. Fast samtidigt inte... Jag är fortfarande i nåt slags chocktillstånd på nätterna när jag ska upp och amma och byta blöjor. Hjärnan hänger inte med.
Elliot vill ju dessutom helst bara sova på natten, så om jag inte skulle vakna av sprängfyllda tuttar så skulle vi nog sova gott hela högen. Hoppas att kroppen snart ställer om sig och reglerar det här hysteriska mjölkproducerandet.

Annars har dagen sett ut som de gjort den senaste veckan. Jag går runt i morgonrock till mitt på dagen. Inga tider att passa, men en himla massa grejer som behöver göras här hemma. Tvätt, disk, dammsugning (som fortfarande är Jockes ansvar. Är rädd att magen spricker på mig om jag gör det :) )
Nästa vecka börjar Jocke jobba igen, och då är det jag som ska följa Tindrisen till skolan. Hua mig, hur ska det gå? Upp med lille jordnöten Elliot, klä på honom, kanske amma och sen iväg hela högen. Det blir väl världens cirkus...


Vårbukett från Tindra ♥


Så här ser Elliot ut när Tindra får välja kläder :)

Amningen funkar fortfarande, men dock med napp nu. Elliot har fått för sig att han inte ska äta direkt från bröstet, utan måste ha amningsnappen. Om jag inte sätter på den så ligger han bara och jönsar sig, och så har vi mjölk överallt. I hela hans ansikte, öronen typ, det rinner på hela min mage osv osv. Så kan vi ju inte ha det, särskilt inte mitt i natten. Vi får väl använda den där meckiga nappen ett tag och se om han kan äta som vanligt sen.




Så här kan man göra när mamma och pappa tjatar :)


Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-04-22 / 09:04:00

Han är så söt! Vilka fina kläder Tindra valt!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2009-04-22 / 12:55:01

Sötnos!!

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-04-22 / 19:20:53

Ljuvliga lille skrutten :)

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-04-22 / 19:34:58

Han är ju sååå sjukt söt. O inte vill min lilla flicka komma ut ännu, men men. Den som väntar på någonting gott, väntar aldrig för länge!! ♥




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: