UPPGIVEN OCH LEDSEN...

2009-08-24, 21:44:43 / Kategori: Allmänt
... är vad jag känner mig nu. Det har varit en jättejobbig dag, på en massa olika sätt. Det är faktiskt jätteskönt att den är över och att jag snart får lägga mig.

"Som vanligt" har jag och Tindra haft några dispyter under dagen. Detta tär så otroligt på mig, och det är skitjobbigt. Jag försöker verkligen att hålla emot och inte bli arg, men det hjälper inte. Hon har taggarna utåt mot mig det mesta av tiden ändå. Till slut rinner ju bägaren över, och så blir jag arg och gapar på henne. Helt fel taktik jag vet, men vad gör man när alla krafter tryter och man inte har nåt mer tålamod att hämta?
Usch... Jag vet inte. Det är ju en fas som tydligen alla 7-åringar går igenom, minitonåren... Men när ska den ta slut??? Jag vill ha tillbaka min söta, lilla snälla Tindradocka. Jag vill inte att folk ska tro att hon är en odräglig, uppkäftig unge, för hon är inte sån egentligen! Hon är ju världens sötaste lilla tjej ♥ Hon kan inte hjälpa att hormonerna fullkomligt sköljer över henne...

I tillägg till detta så har Elliot varit ganska gnällig fram och tillbaka också. Tror det är tänder på G, vi tyckte oss se nåt i tandköttsraden där nere igår. Men det är så svårt att se, för man kan ju inte direkt peta honom i munnen. Han bits ju och tuggar och dreglar. Vi får helt enkelt ge oss till tåls och vänta och se om det kommer upp några små riskorn.

Blev ingen GI-start idag :( Det dåliga humöret körde allt i diket, och jag kände mig totalt omotiverad och sur. Och fet ska tilläggas! Med andra ord så var det inte många rätt den här måndagen. J*vla skit...
Är det ok väder imorgon funderar jag på att promenera till Friskis och köpa ett kort i alla fall. Plus att jag tänkte ta 5 km rundan med barnvagnen.

Nej dags att sluta plåga er med mina deprimerande rader. Hoppas på en bättre dag imorgon!

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-08-24 / 22:04:19

Jag känner mig som dig, Mina barn har levt rövare i stort sätt hela dagen. Inte lyssnar dom när man säger till m.m.



vi ses i morgon

Syrran
BLOGG: http://sorvas.blogg.se/ 2009-08-24 / 22:12:30

Hoppas dagen blir bättre i morgon!



Det finns ingen på denna jord som tror att Tindra är en odräglig, uppkäftig unge. Hon e ju världens goaste men det händer mkt i den lilla kroppen och lilla hjärnan och i de lilla livet. Stor å börja skolan...man är ju barn samtidigt som man är stor tjej nu.



Förstår att det inte är lätt å va mamma när det är mkt. Allt löser sig!



Kankse kan ses i morgon? Ta en promenad ihop!



Kram



OBS!!! Du är INTE FET! och för all del köp INTE kort på friskis. Köp 10kort i såfall annars kännar dom ännu mera tusen på systrarna Karlsson. jag har ju årskort där coh vart där 1 gång ;)



Hörs i morgon!!

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-08-25 / 11:15:48

Jobbigt med en så tung dag. Trotsålder och olika utvecklingsfaser är inte så lätt alla gånger. Varken för barn eller föräldrar. hoppas ni får en bättre dag idag iaf.

Kram ♥

Jossan
BLOGG: http://www.jozzan.bloggspace.se 2009-08-25 / 17:11:51

Jag vet så väl hur det är med en minitonåring hemma och känner igen mig i det du skriver!!



Jag undrar också NÄR detta ska ta slut, bläääää..



Skickar dig lite styrkekramar,



kram Jossan




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: