FANTASIBULLE!

2009-02-10, 10:27:43 / Kategori: Allmänt
Igår var jag hos barnmorskan. När jag kom dit var det en annan än min vanliga, då hon var hemma med sina barn under sportlovet. Hon var också jätteduktig och trevlig, men nackdelen var ju att hon inte alls var insatt i just mina siffror, värden osv.
Alla prover var fortfarande bra, blodtrycket en aning högre än sist, men fortfarande normalt. Sen var det dags för den brutala vägningen. Jag ställde mig på vågen och meddelade resultatet till barnmorskan. Eftersom hon inte visste vad jag vägt tidigare så frågade hon mig och jag svarade vad jag hade vägt in mig på första gången, plus vad jag vägde sist. Snabbt insåg jag att jag hade gått upp 13 kg totalt hittills! Och bara på en månad så hade jag gått upp 7 kg! Jag blev helt paff, för jag tycker ju att magen är liten, plus att jag inte har en massa vätska i kroppen än. Barnmorskan sa tom till mig att nu kanske jag ska börja tänka på vad jag äter.

Detta malde i huvudet på mig hela vägen hem sen. 7 kg på en månad, det är ju fan nästan 2 kg i veckan, är det ens fysiskt genomförbart?!
När jag kom hem och skulle skriva in alla värden i min almanacka så såg jag något uppiggande. De siffror jag hade sagt till barnmorskan stämde inte alls. Jag sa en vikt till henne, men i själva verket vägde jag faktiskt 4 kg mer än det när jag vägde in mig. Vet inte var jag fick allt ifrån när jag satt där, för inget av det jag sa stämde. Så summan av kardemumman blev att jag nu gått upp total 9 kg. Det känns helt ok, jag är nöjd med det och firade detta genom att slänga i mig en Delicatoboll som jag hade hemma.

Dessutom fick jag svar på mitt senaste hepatit c prov. Resultatet är fortfarande detsamma, men eftersom det nu ha gått så lång tid så hade läkaren sagt att det bara är en kemisk reaktion under graviditeten, och att jag kan glömma det. Jag har alltså inte hepatit c, det var ändå en liten lättnad!

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-02-10 / 13:31:54

Jag som nästan blev lycklig att det e någon mer som gått upp enel men där fick jag. Jag har gått upp 16,6 kg, ju du läste rätt.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: