MITT LIV SOM DEMENT

2009-02-10, 21:24:29 / Kategori: Allmänt
I det här inlägget tänkte jag dela med mig av dagens graviddementa händelse.

Var och handlade med mina föräldrar på Coop. Handlade inte supermycket, men en del matvaror som behövdes hem. När jag hade betalat gick jag till mamma som stod en bit bort. Jag berättade för henne att det var så konstigt, för jag kom liksom inte ihåg att jag hade tagit upp pengar ur plånboken när jag skulle betala. Jag fick ju rätt växel tillbaka och så, men själva momentet där jag tar upp cash var som om det aldrig hade hänt. Bara detta var ju lite skrämmande...

Efter en sväng på IKEA åkte vi sedan hem. När jag skulle lasta ur mina saker ur bilen så insåg vi strax att min matpåse inte fanns där. För ett ögonblick stog vi som ett par fån och tittade, innan vi verkligen kom fram till slutsatsen att den verkligen inte var där.
Och inte blev jag något klokare av var den kunde vara heller. Funderade och funderade, och var tämligen säker på att jag ändå hade haft den med mig ut från Coop.
Eftersom pappa ändå skulle tillbaka i ett ärende så skulle de gå in på Coop och kolla om någon hade hittat min påse.

Jomen visst ser ni. Jag hade tydligen inte ens packat ner maten i påsen, utan bara betalat och gått ifrån kassan. Antagligen så förbryllad över betalningsmomentet att jag helt glömde av sakerna jag hade betalat för. Herregud, vad ska man säga?!
Det blir fan ta mig snart utegångsförbud på mig! Eller så får jag ansöka om personlig assistent.

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-02-10 / 22:22:55

Men oj - skönt att grejerna fanns kvar iallafall!

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-02-11 / 17:25:38

Hjälp.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: