ONT I FILÉERNA

2009-02-28, 18:02:08 / Kategori: Allmänt
Nu sitter vi och väntar på att middagen ska bli färdig. En riktigt svennig husmanskost blir det idag, nämligen kålpudding. Kanske inte världens kalaslördagsmiddag, men vad gott det ska bli! Vet inte när jag åt det sist. Har underbara minnen från min farmor som "alltid" gjorde kålpudding.
Resten av kvällen kommer sedan att spenderas framför TV:n med div onyttigheter. Det blir Melodifestivalen narutligtvis. Har stora förväntningar på Sarah Dawn Finer. Hennes låt låter som en riktig käftsmäll, och jag tror den kommer spöa skiten ur de andra bidragen. Vi har fusklyssnat lite på nätet, och ikväll var det faktiskt flera bra bidrag. De har uppenbarligen sparat det bästa till sist av någon märklig anledning.

Inget spännande har hänt idag. Var och storhandlade veckans middagar och så. På Maxi fick man prinsesstårta, gissa vem som knödde sig fram i kön. Det var Aftonbladet som bjöd på tårta i anledning av kronprinsessans förlovning. Jag skiter blankt i förlovningen, bara jag får tårta! Farligt med gravida kvinnor och gratis bakverk kan jag säga...

Imorgon får det bli en lugn dag. Jocke och Tindra ska åka och bowla på förmiddagen, och jag planerar inte ens att klä på mig innan de åker. Tänker slänga mig i sängen så fort de har åkt. Köpte en ny bok idag som jag ser fram emot att börja läsa.
Måste vila ryggen, den tål inte mycket nu för tiden. Bara av att åka och handla så fick jag svinont i ryggfiléerna. Fattar ni vilka delar av ryggen jag menar då? De två filéerna som sitter på varsin sida om ryggraden liksom. Där gör det fasligt ont nu. Inte kan man lägga sig på magen och få en rejäl ryggmassage heller, för då sprätter väl Elliot ut genom munnen på mig i en hiskelig fart...

Nu är kålpuddingen färdig! Luktar pruttkål i hela lägenheten. Mums!

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-02-28 / 19:11:43

Låter som ni har en riktigt mysig helg! :)

Tack för gratulationerna också =)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: