NU ÄR JAG INNEBOENDE

2009-01-06, 21:43:14 / Kategori: Allmänt
Sitter nu framför datorn hemma hos mamma och pappa. Nej, jag har inte hamnat i nån livskris och flyttat tillbaka hem till päronen. Men jag och Tindra sover här i natt eftersom golvläggarna kommer imorgon. Misstänker att de dyker upp innan jag har kommit till liv på morgonen, och jag vill ju inte att de dundrar in när jag ligger och sover min skönhetssömn. Då är det bättre att de får sköta sig själva, och så får jag och Tindris njuta av den sista sovmorgonen det här lovet.

Vårt hem ser ut som en krigszon från nåt land långt borta. Vi har bara stuvat in alla Tindras möbler runt om i lägenheten där det bäst fick plats, vilket resulterade i ett hem som ser ut som en soptipp. Säng i vardagsrummet, bokhyllor lite här och där, för att inte tala om alla leksaker. Hua... Orkar inte vara hemma och se oredan, mår fysiskt illa vid åsynen av stöket.

På tal om land långt borta. Idag sålde jag min gamla tjock-TV, eftersom det inte finns plats för såna saker nu när det vankas bebis. Killen som köpte den var ursprungligen från Afrika, och hör och häpna, han skulle skicka den till sin mamma som fortfarande bodde där!
Kan det verkligen löna sig att köpa en TV på Blocket i Sverige och sedan frakta den till andra sidan jordklotet? Kostar inte det lika mycket som att köpa en ny där? Kanske inte, jag har ingen aning om vad en TV kostar i Afrika.

Nu ska jag bädda på bäddsoffan så att jag och den lilla sprattel-Tindra kan lägga oss. Misstänker att sömnen kommer bli ganska lågkvalitativ inatt, med en sprattlande unge bredvid mig och en i magen.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: