NY FOLKSJUKDOM?

2009-01-16, 23:26:01 / Kategori: Allmänt
Häromdagen skulle jag berätta för Tindra vad skolsköterskan gör på undersökningen vi ska på om två veckor. Jag berättade att hon kollar synen och så, och det har ju Tindra gjort förr på BVC. Sen försökte jag förklara hur hörseltestet går till. Om det är som när jag var liten sa jag, så får man hörlurar på sig. I dem piper det lite, och så ska man säga ifrån så fort man hör ett pip.
En lätt suck kom från Tindras bröst, och hon utbrast i en erfaren ton jaaaa, du menar att det piper så som när man har timnitus!
Förlåt? Timnitus?? Är det en ny folksjukdom som jag har missat?

Jag åt inte tacos med resten av familjen ikväll förresten, och tur var väl det! När de hade ätit färdigt och Jocke dukade av började han plötsligt asflabba ute i köket. Inte konstigt att det smakade konstigt sa han. Jag hade tagit guacamole-mixen i köttfärsen istället för tacokryddan!
Fy faan! Usch, hade jag ätit köttfärs med guacamolesmak så hade jag defintivt spytt på fläcken. Hahaha, det var säkert därför han fick så ont i magen att han la sig tidigt ikväll. Vissa straffar Gud med detsamma!

fia
BLOGG: http://ajaxen.blogg.se/ 2009-01-17 / 13:17:03

det va en söt komentar från din dotter tycker jag .

hua för den mixen på tacos .hihih önskar en trevlig helg.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: