NYÅR I BILDER

2009-01-01, 18:51:09 / Kategori: Allmänt
Lägger ut några bilder från gårdagen. En mysig och lugn hemmakväll med älsklingen och en massa god mat.



Förrätten. Tre såna här klämde jag i mig, sen var jag mätt innan vi ens hade hunnit till huvudrätten.



Lite cider till maten bubblade lika fint som champagne.



Fläskfilén var sååå god! Jag gjorde egen gorgonzolasås till, och på så sätt fick jag stillat mitt mögelostsug en aning i alla fall.



En stor skål panna cotta med bärsås. Vid det här laget var jag så mätt att jag knappt kunde njuta av efterrätten. Tur att det finns mer i kylen idag!



Detta blev årets tolvslagsskål.



Bubbel bubbel bubbel. Dock tyckte varken jag eller sambon att Pommac var lika gott som när man var liten...



Kom till insikt med att det är nästintill omöjligt att som hobbyfotograf få fina bilder på fyrverkerier.


Ja det var vår kväll. Ganska tidigt i säng, runt ettiden, men jag var ändå trött som ett fyllo imorse. Sov till tolv ungefär, och sen låg jag kvar i sängen jättelänge. Åt godis, läste min nya bok, tvingade sambon att göra nyponsoppa med glass till mig osv. Skönt!

Om ca två timmar kommer lilla Tindris äntligen hem. Veckan har gått relativt fort, men det är så tomt och konstigt utan henne. Ska krama henne som en anaconda när hon kommer hem! Lilla dockan.

Maria
BLOGG: http://marialindgren.blogg.se/ 2009-01-11 / 01:12:13

Jag reagerade också på att Pommac inte smakade nått alls längre, det som var sååååå gott när jag var mindre.:P Gott nytt år. :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: