SÄTT FART!

2009-01-23, 08:44:14 / Kategori: Allmänt
Jag har egentligen inte alls tid att sitta här och skriva underhållande inlägg. Måste packa inför helgens resa till världsmetropolen Strängnäs och svärföräldrarna. Sen måste det verkligen dammsugas här hemma! Den uppgiften la jag ju på Jocke, eftersom jag får så ont när jag gör det. Men man kan inte säga att han tog på sig uppgiften med största allvar och engagemang direkt.
Jag får alltid påpeka att det behöver dammsugas, eftersom han nu är synskadad, det har vi ju konstaterat tidigare (spjälsängen). Sen är det dessutom så att hans gräns för stök inte ens är i närheten av min. Han har inget emot lite oreda, medans det får det att krypa under skinnet på mig...
Ja ni hör ju. En slarver och en pedant, vilken lyckad kombination! Men vi matchar varandra på så många andra plan, så det får väl väga upp.

Idag har vi fått snö. Och för en gångs skull när man kom ut så töade det inte i samma sekund som det når marken, utan det ligger kvar ock knarrar så där myspysigt. Kul för barnen.
Nej, nu är frukosten uppäten, dags att sätta fart! Vid ett styr vi kosan mot svärisarna. Hej så länge!

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-01-23 / 09:01:59

Känner igen din situation hemma. Killen min var hemma hela dagen igår och då had ejag självkalrt hoppats på att det hade blivit lite städat eller nerpackat eftersom vi snart flyttar. Men när jag kom hem var det bara tillstökat ännu mera. Jag blir sååå förbannad, låste in mig på toan, tog en dusch och la mig sen i sängen med mp3 spelaren. Pallade verkligen inte ens ta disskutionen.



Svårt att sitta ner när man jobbar i kök såklart.Själv så sitter jag hela dagarna men det gör inte saken bättre :-( Får lika ont för de.

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-01-23 / 10:09:25

Ja det är något underligt med karlar och städning :-) Och att man alltid måste säga till dom, tar inte tag i saker själv utan man måste alltid säga åt dom.Sååå trött på det och igår var jag en riktigt bitch :p

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-01-23 / 10:52:37

Planerat kejsarsnitt? Ojda, av någon speciell anledning?



Vi bor lite utanför, du känner säkert till Skanör? Flyttar dit nu i nästa vecka och jag längtar sååå. Men som du skriver är det en massa man ska hinna med innan bebben kommer. Måste ju fixa barnrummet, köpa de sista och bo in oss lite i huset! Sen är hon välkommen ut efter påsk ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: