SKRÄMD AV EN KINES

2009-01-16, 08:47:58 / Kategori: Allmänt
Imorse somnade jag faktiskt om när Jocke hade gått till jobbet. För ovanlighetens skull. Men natten har varit hyfsat sömnlös, så jag var väl helt slut. Plötsligt så vaknade jag med ett ryck av att Tindra stod en meter ifrån mig och flinade. Hade inte hört henne komma, eftersom hon hade på sig sina tofflor och antagligen smög in i mitt sovrum. Själv tyckte hon det var fantastiskt roligt, medans det för min del kändes som om jag vaknade upp mitt i en japansk skräckfilm.
För er som inte vet så brukar jag kalla min dotter för lilla kinesen. Tycker det är kul att säga så, trots att mina rötter är Sydkoreanska. Hon i sin tur kallar mig för kinesmamma. Mor och dotter har samma torra humor!


Om Tindra får en lillebror...




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: