STÖRANDE

2009-01-09, 22:17:01 / Kategori: Allmänt
Idag fick jag höra nåt som störde mig enormt. Dessutom var det lite läskigt. Sprang på en mamma till en av Tindras klasskompisar. Vi började prata om att det var så halt ute, och då berättade hon att hennes son hade halkat på skolgården häromdagen och slagit i huvudet.
Personalen hade lett in honom i uppehållsrummet, och där hade de lagt honom på en soffa. Han var jättedåsig och hade svårt att hålla sig vaken, tydliga tecken på hjärnskakning. När mamman kom och skulle hämta honom nån timme senare så var han halvt om halvt borta. Han kunde inte gå själv, utan hon hade fått bära honom hem från skolan, och han klagade på att han inte kunde se ordentligt. Det slutade med ambulansfärd till sjukhuset där hjärnskakning konstaterades.

Men hade fröknarna ringt hans föräldrar medans han låg på soffan i skolan och tuppade av? Nej! För de tyckte att det ändå inte var så länge kvar till han skulle bli hämtad. Men hallå?! En 6-åring som tuppar av efter att slag i huvudet får ligga ensam på en soffa?? Han hade tydligen försökt gå upp själv en gång, men krockade med en dörr eftersom han inte såg ordentligt.

SJUKT!! Jag blir svinförbannad när jag hör sånt här. Jag tappar allt förtroende för fröknarna, och jag blir självklart orolig. Vad händer om det händer nåt med Tindra i skolan? Ingen hör av sig och Gud vet hur det kan sluta.
Som tur var hade mamman kontaktat rektorn. Hoppas verkligen att det inte upprepas, och att fröknarna är bra mycket mer uppmärksamma hädanefter!

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-01-10 / 22:04:18

Så får det bara inte gå till. Eftersom jag jag oxå jobbar Ioförsig bara i förskola 3-5 år . Men vi ringer alltid till föräldrarna och berättar vad som hänt, sedan e det upp till föräldern att ta ställning. I ett sånt här fall hade det inte vart någon snack om saken föräldern ska komma och åka till sjukhus bums.....




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: