WIHOO!

2009-01-20, 09:00:19 / Kategori: Allmänt
Nytt läsarrekord igår. Måste vara de ljuvliga bilderna på mig som barn som lockade folk.

Jaha... Igår förresten var vi och hämtade spjälsängen som jag hittade på Blocket. Eller nej, vi hämtade inte den, jag var inte med. Tyvärr! Skickade Jocke och Tindras pappa på detta ansvarsfulla uppdrag. Resultatet blev att de kom hem med en spjälsäng som jag inte ens skulle lägga smutstvätt i.
Jag fick fan panik alltså när jag fick se sängen. Jag hade ju mailat tjejen och frågat om den var i fint skick, och jajamän visst var den det. Den sängen vi fick hem var typ från 1800 kallt, smutsig som fan och ommålad. Det såg ut som ett barn hade målat om den, för färgen hade runnit så där klatschigt på vissa ställen, så att det såg ut som man spritsat grädde runt spjälorna. Dessutom var den så gammal att dagens bäddmått inte alls stämde överens.

Fast mest arg blev jag faktiskt på Jocke, som uppenbarligen måste vara synskadad på nåt sätt. Hans försvar var att det var så mörkt i hallen så han såg inte hur illa sängen såg ut. Nähä, jag visste inte att de hämtade den i mörkaste Afrika där man inte har elektricitet... Kunde man inte bett dem tända i taket då kanske?
När jag hade surat en timme ungefär så skickade jag ett sms till tjejen som sålt sängen och skrev att jag inte alls var nöjd, och att jag vill lämna tillbaka den. Som tur var så var det lugnt, och hon beklagade det inträffade. Ska åka tillbaka med den idag.
Så nu skiter jag i Blocket och köper en splitterny säng istället. Usch, jag vill inte ens ta i den, den är så jäkla vidrig!

Jocke och Tindras pappa är dessutom härmed omyndigförklarade, plus att de snarast ska förses med blindkäppar. Kanske även varsin ledarhund när jag får råd. Karlar...

Steffen
BLOGG: http://steffenedvardsen.blogspot.com 2009-01-20 / 09:09:04

Omyndigförklarar du mig för att jag ställde upp för att hämta en säng?? Det var ju NI som skulle ha den ju.... Ja ja...där var det iallafall slut på hockeybiljetter till dig....sur

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-01-20 / 09:23:36

Du har blivit utmanad. ^^

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-01-20 / 10:04:30

Nej, vi har inte kollat vem som ligger i min mage - jag var nyfiken, men tyvärr var sambon inte lika nyfiken och jag skulle ju aldrig kunna hålla mig om jag kikade själv ;)

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-01-20 / 10:05:46

Förlåt, men jag kan kan inte låta bli att skratta av ditt inlägg - köpa babysaker är helt klart kvinnogöra! ;)

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-01-20 / 10:26:35

Det e ingen ide att skicka en karl att göra sådana viktiga saker.



Hur många läsare hade du igår??? lite nyfiken.

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-01-20 / 11:36:48

Ja det finns inget man kan göra mot denna onda rygg. Men vi får hålla lågan uppe i alla fall. Är nog ganska lyckligt lottade,eller iaf jag. Har inga andra åkommor och vore det inte för magen och alla sparkar så känner jag mig inte speciellt gravid :-) Men har ju hela 91dagar kvar så det kan ju vända lika fort.



Grattis till killen!!

Kram ♥




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: