KASS!

2009-07-08, 23:10:13 / Kategori: Allmänt
Jag har blivit totalkass på att blogga ju. Vad är det frågan om? Det händer så mycket runt omkring mig så jag hinner inte med. Och då hamnar bloggandet i andra hand. Tråkigt, men man prioriterar ju andra saker först.

Tex syrrans lilla groda. Sicken liten bebis! Ändå vägde hon ca 700 gr mer än Ellioten när han föddes. Men nu såg Elliot ut som en baotabebis bredvid den där lilla sparven :)
Idag hade de fått åka hem från BB, och nu väntar den första hemmatiden som sömnlös småbarnsförälder :)

I morse åkte Jocke till Stockholm, så nu är jag ensam med barnen. Känns jättekonstigt, och lite jobbigt faktiskt. Det är bara jag dygnet runt nu fram till söndag kväll. Ingen som tar över när det börjar kännas jobbigt, utan nu är det bara att gilla läget och bita ihop. Tur att man har så rara barn som man har ändå. Det finns ju ungar som är tio resor värre, så jag ska väl inte klaga.

Var på mamma-bebisträff idag också hemma hos en kompis. Ett jättegäng med mammor och bebisar, god lunch och god fika. Verkligen jättetrevliga tjejer, och det är kul att jag har ramlat in i deras gäng, och blivit välkomnad med öppna armar :) Alltid trevligt att träffa tjejer i samma vardagssituation som en själv. Ska man bara gå hemma hela dagarna med en bebis så blir man snart knäpp...

Och så... Hittade en vagn på Blocket idag som jag fastnade för direkt. Annonsen hade legat ute ett tag, så jag trodde faktiskt den hade blivit såld. Inte alla är ju så bra på att ta bort annonserna då sakerna försvinner. Chansade och slängde iväg ett sms, och fick svar att vagnen fanns kvar.
De ville ha 2000 kr för den, men jag frågade direkt om de kunde tänka sig att gå ner i pris. 1500 kr fick jag till svar, och jag drog en rövare och erbjöd 1300 kr.
Fjäskade lite för Tindras pappa, så han skjutsade upp mig till Bohus där vagnen fanns. Den var verkligen i superfint skick. De hade ju köpt den i februari i år och knappt använt den sen, då de var tvungna att skaffa syskonvagn.



Den här goingen är jag numera ägare till. 1300 kr är ett jättebra pris måste jag säga, för den är verkligen i nyskick. Den är ganska liten och smidig när den är ihopfälld, så det blir bättre plats i bilen när man ska åka nånstans. En massa käcka finesser på den också.  Är jättenöjd!
Nu återstår frågan hur nöjd Jocke kommer vara med detta inköp... Måste kanske smöra en hel del...

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-07-09 / 14:45:13

Superfin vagn - kul att du blev nöjd! :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: