VAR I HELA FRIDEN TOG TIDEN VÄGEN?!

2009-07-31, 14:32:01 / Kategori: Allmänt
Tiden bara rusar iväg, jag blir nästan rädd ibland! Det låter som en klyscha, men det känns faktiskt som igår som Elliot föddes. Eller åtminstone förra veckan. Inte snart 4 månader sedan. Nästa vecka blir han 4 månader. Det känns totalt obegripligt...

Igår fick han smaka på mild havregröt för första gången. Först fattade han inte riktigt att han skulle öppna munnen, så jag fick liksom lirka in skeden. När han väl fick in det så såg han jätteförvånad ut när han smaskade. Det var tydligen godare än han hade förväntat sig :)
Idag fick han ännu en smakportion av gröten till frukost. Nu var han betydligt mer ivrig och gapade när skeden kom nära munnen. Han gnällde även när han inte fick något, han tyckte väl att jag var långsam :)


Hur förvånad kan man egentligen se ut?!


Igår var jag och syrran i stan med bebisarna! Hur kul som helst, det var första gången tillsammans med de små. Misstänker dock att det kommer bli några såna rundor nu under våra mammaledigheter :)
Nu borde man passa på att handla kläder och sånt till barnen. Rea på rean, kan det bli bättre?! Så mycket man får för pengarna. Jag köpte två mössor (inte på rea iofs, de var billiga ändå) en t-shirt och två pyamasar till Elliot. Det gick på dryga hundringen för allt.





Nu ska jag och lilla sjuka Tindrisen baka havrebollar! Hon var hos läkaren idag och fick penicillin. Nu får vi se om jag klarar mig eller om det är kört för min del också...

Jossan
BLOGG: http://www.jozzan.bloggspace.se 2009-08-01 / 10:52:14

Hej, hej!



Josephine78 här från FL :-)



Visst går tiden fort med dom små :-o Nästa vecka blir Linnéa 7 månader men det känns som igår när hon kom ut! Vill att hon ska vara bebis läääänge men tyvärr går ju inte det.



Krya på sig Tindra och hoppas att du klarar dig, kram Jossan

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-08-02 / 21:47:06

Så fina grejer du hittat! Tiden går så himla fort - kan inte fatta att Bellisen blir 6 månader nästa gång, helt sjukt ju! Nej, jag ska tyvärr inte till Glass imorgon - körde ihop sig med skjuts för min del... men ses vi inte förr så ses vi ju på klädpartajet ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: