MIN ÖVERMAN...

2009-06-03, 21:36:46 / Kategori: Allmänt
Efter att ha läst ännu ett bittert inlägg i en blogg jag av någon bisarr anledning följer, så inser jag att jag har funnit min överman i att vara långsint. Jag kan sura länge och ha svårt att släppa vissa saker, men till sist måste man ju bara göra det. Och jag har lärt mig att man inte alls tjänar nåt på att vara långsint, snarare tvärtom. Att sedan dessutom vara både långsint och bitter, som en viss person är, är inte alls vidare klädsamt...
Och! Har man en blogg på nätet så måste man väl Guds skull fatta att det man skriver där är offentligt, och vem som helst världen över kan läsa det, när som helst. Nog om detta!

Idag har jag haft en jättetrevlig dag. En gammal kompis var här på fika med sin son. Vi var jättenära vänner under högstadiet och gymnasiet. Sedan tappade vi väl kontakten lite när jag flyttade till Norge. Men vi har alltid hörts av lite då och då, om än med lång tids mellanrum.
Hon är i alla fall en supergó tjej, och jag trivs så i hennes sällskap! Vi är ganska lika, så ofta säger vi samma saker samtidigt, och vi fattar vad den andre menar osv. Hoppas verkligen att vi kan ta upp kontakten igen och kanske med lite tur bli lika nära vänner som vi var förr!

Efter middagen stack Tindra till en kompis för att leka, och resten av familjen passade på att åka till IKEA. Vi var på jakt efter en papperskorg eller vad det kallas, att slänga blöjorna i. Hittade en himla shiggig sak i plast med lock. Och som vanligt på IKEA så slinker det med en del småplock som man hittar på vägen :)

Idag vann jag denna t-shirten på Tradera till Elliot. Hur cool som helst! Den kostade dessutom bara 12 kr, löjligt billigt ju!



Imorgon blir det en hemmadag. Måste tvätta och plocka lite som vanligt, plus att Elliot inte har varit helt i form idag. Väldigt gnällig och orolig och svår att få lugn. Misstänker att han är i en tillväxtperiod nu, han blev ju 8 veckor idag. Han vill fortfarande helst att man bär på honom. Min vänsterarm är snart helt deformerad...
Men vädret verkar ju bli skit här igen, så då är det skönt att stanna hemma och ta det lugnt.

Nu ska jag nog lägga mig och påbörja min nya bok som jag köpte igår. Ha en trevlig kväll! ♥

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-06-03 / 21:46:45

Vet precis vilken blogg du menar, och jag kan inte annat än att hålla med dig...



Vilken cool t-shirt, han kommer bli såå tuff i den - och vilket fynd! :) Hoppas skrutten blir sitt vanliga solsken snart igen!

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-06-03 / 22:00:54

Hahaha, jajjamän, klart jag gör den "roliga" bloggen är ju oftast "dagens underhållning" ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: