MYCKET ATT TA IGEN!

2009-06-18, 13:36:25 / Kategori: Allmänt
Vilket slarv det har varit med mitt bloggande denna veckan. Tidsbrist är något man har gott om när man har spädbarn, det är i alla fall säkert.

Vad har jag gjort då?
Ja den som kom ihåg det. Förmdligen så har den största delen av fritiden gått åt till att fika med vänner. Detta är väl inte fy skam i och för sig, men det går ju åt pepparn med viktminskningen. Men det är så sjukt tråkigt att behöva tänka på vad man äter hela tiden. Det känns som att man lika gärna skulle kunna sova sig igenom livet då :)

Igår var jag iväg hela dagen. På förmiddagen var Ellioten och jag på Allum med Linda och Felix. Blev en del shoppande, men det var ju meningen. Behövde ju fylla på Elliots 62 förråd nu när 56 är för litet. Han är visserligen inte så himla lång, men jag antar att han fyller ut kläderna på bredden istället.



 








Efter en trevlig shoppingdag och lunch på Allum så åkte vi hem en stund. Elliot fick mat, och sen gav vi oss iväg igen för att träffa en annan kompis på en liten snabbfika.
Sedan var det dags att göra lite nytta, så då gick jag till min syster på hennes jobb. Eftersom hon går på mammaledighet nu så skulle hon städa ur sitt arbetsrum. Tänkte att jag skulle hjälpa henne, höggravid som hon är. Det var trevligt, för städningen varvades med frenetiskt bullätande :) Elliot låg i sin insats och tittade på div saker som vi hängde upp åt honom. Efter ca 2.5 tim var vi nästan färdiga, och syrran tog det sista själv. Jocke kom och hämtade mig och Ellioten, och sen blev det middag från Burger King. Riktigt gott faktiskt!


Lille älsklingen


Elliot har börjat sova riktigt bra på nätterna nu, och det är sååå skönt för mig! Inte för den översvämmade mjölkfabriken visserligen, men det kan jag leva med. I natt sov han från 22 till 5 på morgonen, då han gjorde ett pliktskyldigt försök till att äta. Det verkar nästan på honom som om hangör det för att vara snäll mot mig, för han är inte superhungrig. Sen somnar han antingen om omedelbart, eller så ligger han i sin säng och skrattar och pratar med sina små Bamsefigurer som hänger på kanten. Vid åttahugget är det dags för mat igen, och lite lek i sängen. Jätteskönt och framför allt mysigt att kunna slappa och bara ligga och gosa och busa!

Idag skulle jag varit hos en kompis och pysslat lite. Men när jag vaknade anade jag oråd, eftersom det var helt mörkt i rummet. Jo men visst, utanför blåser det storm och regnet har öst ner. Så vi stannar hemma istället och tar en raincheck på pysslandet till nästa vecka!

Dags att hänga tvätt och läsa alla mina favoritbloggar! Ha en trevlig dag!




Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-06-18 / 15:59:43

Finfin shopping! Och vilken goding på bilden! Han är så underbart söt! ^^



Hoppas ni får en fin midsommar!

Kram




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: