VITA TRÖJAN MED LÅNGA ÄRMAR NÄSTA!

2009-06-21, 13:25:03 / Kategori: Allmänt
Jaha, denna dagen blev ju himla munter. Not! Verkar som om jag har fastnat i en loop av både dåligt tålamod och humör. Vilken underbar blandning. En liten oenighet med Jocke utlöste dagens dåliga humör, som nu är på topp. Det dåliga humöret är på topp... Kan man säga så?

Nu har i alla fall de tre musketörerna lämnat mig i en stunds total ensamhet. De gick ut en sväng, och jag är helt ensam. Borde lägga mig mitt på golvet i vardagsrummet, stänga av radion och bara suga in varenda minut av ensamtiden.

Sen är det det här med amningen. Allt funkar ju utmärkt nu, det är inte det. Men jag känner mig så jävla bunden! Visst är det praktiskt på alla sätt, hej och hå, man har alltid maten med sig, rätt temperatur osv osv. Men samtidigt så blir man som ammande mamma vansinnigt låst. Det hänger alltid på mig när det är dags för matning, jag är den som ska ha koll på när han senast åt, kan han vara hungrig igen...? Jag måste alltid tänka på vilka kläder jag har på mig, är de amningsvänliga, kan man amma här och där osv osv. Det är jag som måste upp mitt i natten sju dagar i veckan, och jag kan aldrig vara borta flera timmar, för då blir Ellioten utan mat och jag får två överfyllda tuttar.  Och för tillfället är jag jävligt less på detta!
Jag känner mig som en matmaskin, som i vissa fall kanske kan vara lite underhållande också om jag har tur. GAAHHH!!!

Funderar starkt på att börja ge flaska istället. Jag tillhör väl inte skaran som tycker det är så där underbart ljuvligt, myspysigt att amma. Det är inte obehagligt, men i mina ögon gör jag det mest för sakens skull, för att Ellioten ska få mat. Och i dagens läge kan faktiskt bebisar få mat på andra sätt också, och det är ingen som har dött av att bli uppfödd på enbart ersättning. Och så som det är nu så både ammar han och äter ersättning, i ett och samma mål.
Jag vet inte... Kanske kan jag försöka hålla ut till han blir 4 månader och det är dags för smakportioner och så. Då kanske man kan trappa ner på amningen och börja ge honom ersättning istället.

Mmm, vilket underbart positivt inlägg. Men jag måste få ur mig det, annars blir det dårhuset nästa, och den berömda vita långärmade tröjan...

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-06-21 / 23:18:09

Känner exakt som du.

På vårt dop i dag kom Fredriks mamma och frågade mig 3 gånger om han var hungrig, 3 gånger precis efter han ätit.

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-06-21 / 23:26:01

Jag förstår precis hur du känner... men om han nu tar flaska med ersättning så kan ju Jocke, eller någon annan passa lillskrutten om du behöver vara iväg några timmar - visst att tuttarna kommer vara sprängfyllda, men det kan man ju alltid klämma ut på någon toalett eller så i nödfall ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: