BM-BESÖK OCH 30 DAGAR KVAR!

2009-03-09, 08:51:48 / Kategori: Allmänt
God morgon!
Nu har jag smällt  i mig en och en halv Hönökaka till frukost. Var hungrig redan igår när jag la mig. Hatar att lägga mig hungrig, samtidigt var jag för lat för att göra nåt åt det, så jag får skylla mig själv. Men i morse när jag vaknade så kände jag mig helt utsvulten pga detta. Kanske tom på gränsen till undernärd. Hahahaha!! Eller hur?!
Funderar på hur jag ska klara mig den dagen jag ska in och snittas. Jag får bara äta fram till 24.00 och dricka fram till 04.00 tror jag det är. Jag kommer ju vara aphungrig på sjukhuset... Eller så är det så finurligt att man kommer vara så nervös så att alla såna känslor bara bedövas av skräck och nervositet. Jag får se fram emot den där fikabrickan man får efteråt.

Idag ska jag till barnmorskan, eller bm som hon heter i gravidvärlden. Väga, mäta och sticka i fingret står på listan. Får se om lillen har fixerat sitt huvud. Spelar ju ingen roll, för han ska ju inte ut den vägen med huvudet först ändå, så han kan ju få ligga hur han vill. Men det har ju inte han nån aning om. Han kommer bara ligga där inne och gotta sig och suga på tummen, och hej och hå så kommer det två stora karlahänder och rycker i honom. Vilken chock... Man hade ju kissat på sig för mindre...
Tindra blev arg som ett stucket bi när de drog ut henne. Hon skrek som en galning, så det var inget fel på vare sig lungor eller färg.

I kväll ska vi förresten åka och hämta två "gungstolar" som vi hittade på Blocket. Hoppas att det kommer funka att sitta i dem och amma i början i alla fall. Vår soffa är så himla djup och ganska mjuk, så det kommer vara svårt för mig att sitta där i början när jag är nyopererad. Kan ju sitta i sängen, men det är heller inte kul att alltid behöva gå in i sovrummet när man ska amma. Därför ska vi ha de här två i vardagsrummet. Det blir nog kanonbra.




Nu ska jag surfa vidare lite innan jag tar tag i dagens sysslor.

♥ 30 dagar kvar ♥

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-03-09 / 09:12:39

Jag trodde också jag skulle vara hungrig men det var jag inte. Verkligen inte alls. :oP De fick tjata i mig dryck, jag ville inget ha. Jag tror faktiskt kroppen känner av det. Jag födde juh naturligt men min matlust avtog en bra stund innan värkarna kom.

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-09 / 11:14:23

Tiden rusar verkligen iväg...snart är det dax...jag hoppas på att våran lille vill komma lite tidigare. Pratade med min kära mor i fredags och tydligen är alla vi 5barn hon klämt ut för tidigt födda. Nu är ju alla tagna med kejsarsnitt,men iaf. Man kan ju hoppas våran ängel också vill 1-2veckor innan.Slipper man gå o vänta ;o)

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-03-09 / 13:12:59

Vilka fina stolar :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: