BM-BESÖK

2009-03-23, 15:37:21 / Kategori: Allmänt
Då var man tillbaka från bm. Idag var blodtrycket lite för högt för att de skulle vara nöjda, så jag fick en ny tid på torsdag för att kolla upp det. Undertrycket hade skjutit i höjden, men det visade inget på urinprovet. Får väl se på torsdag om det var en tillfällighet, eller om det fortsätter uppåt. Har ju haft lite huvudvärk de senaste dagarna också. Men än är det inga tecken som visar på havandeskapsförgiftning i alla fall.

13 kg har jag gått upp nu. Trodde det skulle vara mer, så det känns ändå helt ok. Huvudet ligger fortfarande neråt, och hon kände att det hade sjunkit ner mer sedan sist. Jag frågade även om hon kunde uppskatta storleken på Elliot. Han är varken liten eller stor sa hon efter vad hon kunde känna. En normalstor bebis tippade hon på. Inte pytteliten och ingen 4 kg bebis heller. Kanske landar han runt samma vikt som Tindra, ungefär 3.5 kg. Alldeles lagom.

Var på apoteket och köpte lite grejer också. Beställde en sån där amningstop, så får jag se om den är nåt att ha. Är den bra så kan jag ju köpa fler efter hand. 92 kr är en billig penning i så fall.

Elliot är inte alls nöjd med behandlingen han får hos bm, och detta går ju ut över mig. Ända sedan hon klämde på magen och lyssnade på hjärtljuden så har han varit jättestökig där inne. Nu gör han verkligen seriösa försök att spräcka huden på mig. Inte alls skönt, så jag ska se om det blir bättre om jag lägger mig i soffan en stund.

Steffen
BLOGG: http://tindras-pappa.blogspot.com 2009-03-23 / 21:18:41

Blir man skitnödig om man e gravid???

Steffen
BLOGG: http://tindras-pappa.blogspot.com 2009-03-23 / 22:12:05

Tryckleif :-P

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-03-24 / 08:45:21

Hoppas inte det är något. Havandeskapsförgiftning är ingen höjdare. :o/ Men tur dom kollar upp det igen iaf så man kan vara säker.



Ja, han är för rolig med sitt tv-tittande. Förut har han inte varit intresserad alls. :o)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: