BROTTNINGS-VM

2009-03-14, 12:09:49 / Kategori: Allmänt
Man kan tro att självaste världsmästerskapen i brottning för ögonblicket pågår inuti min kropp. Och att det gäller liv eller död att vinna. Att en så liten människa kan tillfoga en sån obehaglig känsla och faktiskt även lite smärta, det kan nästan övergå mitt förstånd.

På dagordningen idag står det först och främst smörgåstårtsmakeri. Vi ska slänga ihop en smörgåstårta som vi ska moffa i oss ikväll framför Melodifestivalen. Till dessert blir det marängsviss, även det väldigt nyttigt :) Ni hör ju, i vår familj satsar vi på den smala linjen.

Igår var vi ute och åt med mina föräldrar och syrran och hennes kille. Det var en jättetrevlig kväll, trots att själva restaurangupplevelsen var något man kunde klarat sig utan. Vi var på Á la grecque inne i stan. Inget ställe jag längre kan rekommendera. Vansinnigt dålig service, lång lång väntetid och mat som var ok men absolut inte mer. En servitris på hela restaurangen, vilket resulterade i att allt tog väldigt lång tid. Att hon dessutom inte var snabb i sig och ganska otrevlig gjorde inte saken bättre. Nej, sista gången vi gick dit. Det finns så många bra grek- och turkrestauranger i stan, så jag tycker kanske de borde anstränga sig lite för ett gott rykte.

Sitter och funderar på vad jag ska hitta på nu... Jocke och Tindra är och handlar och tvättar bilen, så jag är helt ensam. Ska jag lägga mig igen? Jag gick ju upp för 1.5 tim sen :) Jag hittar säkert nån tvätt eller nåt som behöver tas tag i.


♥ 25 dagar kvar ♥

Steffen
BLOGG: http://tindras-pappa.blogspot.com 2009-03-14 / 16:31:10

Inget fel på Á La Grecque när vi var där. Snabb, bra service, och god mat:) Fast det är vel gästarna det beror på om man får bra service o mat:-P




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: